Bol.com trapt Sinterklaascampagne, ‘De winkel van blije koppies bezorgen’, af met de commercial ‘Felix en Voetbalpop’. Volgens de webwinkel staat aankomende periode voor Bol.com, tot aan vijf december, in het teken van Sinterklaas.
Onderdelen die het merk aankondigt zijn Het Grote Speelgoedboek, de Grote Speelgoed App, de zogenoemde Verlanglijstposter en een bioscoopcommercial over een uitbreiding in de speelgoed-app: Het Verloren Speelgoed Mysterie. De campagne is ontwikkeld door Dept.
De 'emotionele' commercial
De commercial toont het verhaal van de jonge Felix die een voetbal cadeau krijgt, anders dan hij hoopte maar hij maakt er, tijdelijk, wat van met een beetje fantasie.
De commercial is geregisseerd door Willem Gerritsen in samenwerking met Bart Timmer en moet duidelijk maken dat ouders met de Verlanglijstposter gegarandeerd zijn van het perfecte cadeau voor hun kroost.
Volgens Bol.com speelt de video in op de trend van de ‘emotionele’-eindejaarscommercials, met een klassieke knipoog van de webwinkel.
De Felix en Voetbalpop-commercial
Aanwezig en relevant
Noor Hooijdonk, brand communicatie manager bij Bol.com vindt dat het de webwinkel met ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ is gelukt om weer aanwezig en relevant te zijn in de huiskamers van veel Nederlandse en Vlaamse gezinnen:
‘Zowel emotioneel met deze campagne als fysiek met Het Grote Speelgoedboek en de Verlanglijstposter.’
Verbonden met Sinterklaas
Ramin Bahari, associate creative director bij Dept, zegt dat Bol.com onlosmakelijk is verbonden met Sinterklaas en de traditiegetrouwe iconische commercials. ‘Met deze tv-commercial heeft het team samen met Gerritsen en Timmer daar weer een prachtige volgende stap in weten te zetten.’
Uitbreiding Speelgoedboek-ecosysteem
Het aangekondigde ‘Het Verloren Speelgoed Mysterie’, kunnen kinderen aantreffen in de Grote Speelgoed App. Vier weken lang zouden kinderen Sinterklaas kunnen helpen om al het verloren speelgoed uit Het Grote Speelgoedboek terug te vinden en een mysterie op te lossen.
Volgens de webwinkel bestaat het mysterie uit meer dan 30 verschillende AR-opdrachten, games en interactieve puzzels waarmee ieder kind uiteindelijk een officiëel Hulpsint-diploma kan verdienen.
De bioscoopcommercial Speelgoed Mysterie
Campagne-uitrol
De campagne ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ wordt uitgerold op verschillende kanalen in Nederland en Vlaanderen; tv, bioscoop en op buitenreclame. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht Bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter.
Lees ook: Bol.com wil hét modeplatform worden en lanceert campagne Van Classy tot Casual
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!