Bol.com wint in zowel de categorie Beste Merk als Beste Webcare. De jury kwalificeert het winnende merk als ‘gevat en brutaal, durft het randje op te zoeken en weet pakkend het publiek te bereiken. Daarnaast hebben ze een sterk community management’.
De uitreiking van de awards is dit jaar voor het eerst opgesplitst in twee dagen: de business uitreiking die vanavond plaats vond, en een audience evenement waarbij het publiek kan stemmen op hun favorieten. De grote winnaar in de business categorien is zoals gezegd bol.com. Andere winnaars zijn Bavaria (Beste Campagne met #carnavalvrij), HEMA (Beste Inhaker met ‘zomerjurkje’) en Van Gogh Museum (Beste Innovatie).
Er waren dit jaar drie nieuwe categorieën: Beste Influencercampagne, Beste Chatbot en Beste Livestream. De winnaars werden bepaald door een professionele jury. De publieksprijzen worden morgen bekend gemaakt. Kanshebbers zijn hier onder anderen Tim Hofman, StukTV, Nienke Plas en Shane Kluivert.
De winnaars zijn een mooie afspiegeling van de hoogtepunten van afgelopen jaar, vindt Diederik Broekhuizen (oprichter The Best Social). 'Met deze awards hopen we het maken van creatieve, grappige en innovatieve content bij bedrijven te stimuleren. Op naar volgend jaar!'
Beste campagne
Bavaria
Beste inhaker
HEMA
Beste account
NOS Kort
Beste merk
Bol.com
Beste webcare
Bol.com
Beste talent
Vienna Kortland
Beste influencercampagne
Misfit
Beste chatbotcampagne
Ziggo
Beste video
Amsterdenim
Beste livestream
ABN AMRO
Beste story
Feyenoord
Beste copywriting
Praxis
Beste innovatie
Van Gogh x Facebook
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!