Bastion Hotels slaat een nieuwe weg in met de positionering ‘Waar heel Holland slaapt’. De campagne stelt de hotelketen opnieuw voor aan de Nederlander.
De geïntegreerde campagne krijgt vorm met Bastion Hotels’ allereerste tv-commercial. In de commercial horen we het wiegelied van Brahms, een wereldwijd bekend slaapliedje dat uit speeldoosjes klinkt in menig slaapkamer. De boodschap in de commercial wordt gebracht door een diverse cast, representatief voor de veelzijdige gasten. Van wegwerkers tot zakenvrouwen en van een fietsfamilie tot hartsvriendinnen. Bastion Hotels is derhalve een plek waar heel Holland slaapt.
De campagne is bedacht door Dept en vanaf 1 januari te zien en horen op televisie, radio en social media. De 'Waar heel Holland slaapt'-campagne loopt vanaf 1 januari 2020 op televisie, radio en social media waaronder YouTube.
Credits:
_People don’t buy what you do. They buy why you do it.
When you sell using the conventional “features and benefits” approach, the rational brain will processes that language and logic as information. In reality, deeper instinctual feelings drive human decision making._
"Waar heel Holland slaapt" heeft weinig purpose in zich en is zelfs maar een heel klein elementje van de 'What'.
Het lijkt me de absolute randvoorwaarde, dat je (kunt) slapen in een hotel (en ook het meest saaie wat je er kunt doen). Jammer want alleen al het woord Bastion heeft genoeg brand power en purpose in zich heeft om een stevige emotie te creëren.
Ik heb dan ook sterk het gevoel dat heel Holland (moet dat niet Nederland zijn?) in slaap valt bij het bekijken van deze commercial.