Op welk nummer ben je het minst trots? En geen seks of nooit meer muziek maken? Dit zijn een van de vele vragen die zangeres Tabitha moet beantwoorden. In de Basic-Fit-campagne wordt zij al sportend geïnterviewd door Xite-presentatrice Iris Enthoven. Het idee achter dit concept: ‘Door artiesten te gebruiken die niet per se bekend staan om hun sportieve prestaties, kan de doelgroep zich identificeren in de sportieve uitdagingen die zij ervaren tijdens het interview.’
Dat zegt Moa Afzal, pr- en communicatiemanager bij zender Xite. De muziekvideozender heeft de campagne ook ontwikkeld. De deelnemende artiesten - naast Tabitha zijn dat Qucee, Bokoesam en Lauwtje - moeten tijdens de aflevering allerlei sportieve challenges voltooien en ondertussen wordt zij geïnterviewd. Kijkers komen zo niet alleen meer te weten over de artiesten, maar zien meteen de apparaten en mogelijke oefening bij Basic-Fit. Op deze manier hoopt Basic-Fit de doelgroep (18 tot met 34 jaar) op een sympathieke wijze kennis te laten maken met de keten.
Diversiteit
Basic-Fit hield bij het selecteren van artiesten rekening met een gelijke man/vrouw-verdeling, laat Afzal weten. ‘Daarnaast vonden we diversiteit belangrijk. We maakten een selectie uit upcoming artiesten tot gevestigde namen tot meer niche.’ Maar ook diversiteit in hoe sport geïntegreerd iemands leven is; de ene artiest is een fanatiekeling en de ander is minder gedreven. Volgens Afzal sluit dit aan op de nieuwe merkbelofte ‘Go for it’, ‘waarbij het gaat dat je je fit en gelukkig voelt op de manier die bij jou past’.
De overige afleveringen komen in de aankomende weken online.
De campagne wordt uitgerold op YouTube en televisie.
Strak kontje
Basic-Fit maakte al eerder een campagne met deze nieuwe belofte. Zo lanceerde het merk vorige maand een commercial die moet breken met schoonheidsidealen; je hoeft van Basic-Fit bijvoorbeeld helemaal geen strak kontje te hebben.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!