Bannercampagne van Freedom Internet richt zich bewust op mensen die cookies weigeren

De internetprovider staat bekend om zijn focus op privacy en toont zijn bannercampagne daarom alleen aan mensen die cookies weigeren.

Een uitsnede van de banner
Screenshot

Internetprovider Freedom Internet - in 2019 ontstaan na KPN's besluit om te stoppen met XS4all - wil groeien in naamsbekendheid en overweging en start daarom een online display bannercampagne. Een besluit dat de provider toelicht via een blogpost, want Freedom Internet prijst zich juist aan als een privacyvriendelijke provider. De online campagne maakt daarom geen gebruik van cookies en tracking en verzamelt ook geen persoonsgegevens, bezweert het bedrijf.

Doelgroep bereiken

Om toch tot een effectieve campagne te komen, werkt de provider samen met marketingbureau Pink Marketing en Opt Out Advertising. Die laatste partij levert technische oplossingen om relevante online reclames te tonen aan mensen die geen akkoord geven voor cookies. 

Freedom Internet stelt: '[We] hebben een manier gevonden om effectief te adverteren zonder inbreuk te maken op de privacy van gebruikers.
Met deze aanpak adverteren we op platformen die geen gebruik maken van tracking of data, gefocust op de zogenaamde 'non-consent' gebruikers die bewust cookies en tracking hebben geweigerd. En laat dat nou ook precies de doelgroep van Freedom zijn ;-)'

Doel van de campagne is 'uitleggen waarom nog meer mensen voor Freedom Internet zouden moeten kiezen'. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie