Verzorgingsmerk Axe introduceert met campagne een nieuw woord: ‘bathsculinity’. In een reeks tutorials moedigt het merk mannen aan om zowel binnen als buiten de badkamer zelfverzekerd en zichzelf te zijn. De campagne is opgezet in samenwerking met 72andSunny Amsterdam.
Trendy
Steeds meer merken liften mee op de MeToo-beweging, en lanceren campagnes die stereotyperende beelden over mannelijkheid moeten tegengaan. Unilever ging deze koers varen in 2016, toen startte het merk de ‘Find Your Magic’-campagne. Hiermee wil de organisatie mannen aanmoedigen om op zoek te gaan naar mannelijkheid in een moderne samenleving. Deze invalshoek staat haaks op de vroegere campagnestrategie, waarmee Axe liet zien hoe mannen de vrouwen verleiden met lekker geurende oksels. Om je geheugen op te frissen hieronder nog wat commercials waarin vrouwen helemaal wild worden van de Axe-geur.
Jezelf zijn
Voor de nieuwe YouTube-serie heeft Axe de handen ineen geslagen met de Amerikaanse acteur Lil Rew Howery. In elke aflevering ligt hij heerlijk in bad te dobberen, wat mannen eraan moet herinneren dat het goed is om voor jezelf te zorgen. Aan het eind van elk filmpje komt een product van Axe in beeld.
Adam Koppel, creatief directeur bij 72andSunny Amsterdam, laat weten dat de campagne het gesprek op gang moet houden over wat mannelijkheid in de eenentwintigste eeuw inhoudt. Om te laten zien dat het merk de term serieus neemt, heeft Axe die ingediend bij Wikipedia en Urban Dictionary.
Consumenten kunnen ervaringen delen onder hashtag #bathsculinity, maar tot op heden wordt daar niet massaal op gereageerd.
Credits
AXE Vice President: Rik Strubel
AXE Brand Director: Caroline Gregory
AXE Brand Manager: Chiara Grillo
Creative Agency: 72andSunny Amsterdam
Director: Jeff Tomsic
Production Company: Go Films
Sound Design Company: Ambassadors and Stainless Sound
Post/VFX Company: Ambassadors
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!