De reclamecampagnes van ASR (voor Sticks en Roos over omgaan met geld, zie bovenaan), KPN (Ontdek de mogelijkheden met KPN, zie hieronder)...
En Becam (hieronder) zijn genomineerd voor de titel van meest irritante reclame van 2018: de Loden Leeuw.
Irritante BN'er
André Hazes, Gerard Joling en - zeer grote kanshebber - René Froger zijn daarnaast genomineerd voor de prijs voor de irritantste BN'er in een reclame. Dat maakte het consumentenprogramma Radar, dat jaarlijks de Loden Leeuw uitreikt, gisteren bekend. De drie zangers acteren in commercials van Essent, Lidl en Eyelove.
Uitreiking
De Loden Leeuw-beeldjes worden maandag 17 december in de uitzending van Radar uitgereikt. Stemmen kan tot die dag op lodenleeuw.nl. De prijzen worden sinds 2002 toegekend. Eerder werden onder anderen Ali B (2017), Jan Smit (2016) en Adelheid Roosen (2015) verkozen tot de meest irritante BN'er.
Deemoedigheid geboden
Het is de winnaars van de Loden Leeuw overigens aan te raden om die met gepaste weemoed in ontvangst te nemen. Antoinette Hertsenberg, initiatiefneemster en presentator van Radar, vond vorig jaar dat Albert Heijn de prijs (voor Buik Billen, Bonus), met het schaamrood op de wangen diende te aanvaarden.
Dat deed Albert Heijn niet. Het reageerde juist met een sportieve vrolijkheid die de Loden Leeuw glans gaf.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!