ASML viert een samenwerking met het Van Gogh Museum en Van Gogh Brabant en brengt dit onder de aandacht met een bijbehorende campagne. Samen willen de drie partijen het erfgoed van de schilder behouden en zijn verhaal met de wereld te delen. Middelpunt van de campagne is de film: ‘Een brief aan Brabant’.
Eigen woorden
In ‘Een brief aan Brabant’ wordt de geest van vernieuwing en het doorzettingsvermogen van de schilder geëerd, in de eigen woorden van Van Gogh. Woorden die afkomstig zijn uit de brieven aan zijn broer. Van Gogh is geboren in Brabant, de regio waar ASML ook zijn oorsprong vindt.
ASML identificeert zich met Van Gogh
ASML legt uit dat Van Gogh een man was die vasthield aan zijn ideeën en altijd hoop bleef houden op zijn succes. ‘Zijn verhaal is er een van ambitie, doorzettingsvermogen en vertrouwen in jezelf houden ondanks kritiek en ontberingen. Het is een verhaal dat begon in Brabant en uiteindelijk de hele wereld raakte.’
Het technologiebedrijf stelt zich daarom te kunnen identificeren met de schilder: ‘Eren waar je vandaan komt, blijven experimenteren, nooit opgeven, proberen, falen en het dan opnieuw proberen. En overeenkomstig met Van Gogh: altijd vertrouwen blijven houden dat elke uitdaging een overwinning kan worden.’
De film A letter to Brabant
Ontwikkeling en campagne-uitrol
De film is ontwikkeld en geproduceerd door creatief bureau Wolfstreet, de campagne is geleid door digitaal bureau Merkle en wordt uitgerold op de website, de sociale kanalen van ASML en in enkele bioscopen in Brabant.
Lees ook: Van Gogh Museum brengt 'Kunstenaarsportretten' naar de bioscoop
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!