Artis start vandaag een online steuncampagne. De dierentuin vraagt om een 'Tikkie hulp' aan het einde van dit 'schijtjaar'. Poepende zebra’s, kamelen, vissen en olifanten passeren de revue, om met een dikke knipoog (en middelvinger) te verwijzen naar het moeilijke jaar dat de dierentuin achter de rug heeft.
De campagne, ontwikkeld door het digitale bureau Code d’Azur, in samenwerking met designbureau 51North, het creatieve bureau Dawn en fotograaf Tim Mintiens, wordt gedeeld via Instagram, Facebook en de website van de dierentuin.
Hele hoop
Als gevolg van het coronavirus zijn - voor de derde keer dit jaar - de deuren van het park moeten sluiten voor bezoekers. En dat heeft grote financiële gevolgen. Iedereen die Artis een warm hart toedraagt, kan het park daarom vanaf vandaag een beetje helpen. De dierentuin hoopt dat veel kleine bijdragen toch een 'hele hoop steun geven om deze zware tijden door te komen.'
Ontslagen
Artis liet vorige maand weten tussen de twintig en veertig mensen te moeten ontslaan. Ook bij onder meer Dierenpark Amersfoort, Wildlands in Emmen en de Apenheul zijn banen geschrapt. De dierentuinen hebben zwaar te lijden gehad van de eerste lockdown eerder dit jaar en krijgen een extra klap door de huidige lockdown. De dierenparken hebben een steunpakket van 39 miljoen euro toegezegd gekregen van het ministerie van Landbouw. Dat komt begin 2021 beschikbaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!