Wat zit er in de Nike Air Max-luchtbel? Volwassenen zien niets, want tja... lucht is onzichtbaar. Maar wat zien kinderen?
Met die vraag als uitgangspunt ontwikkelde AnalogFolk Amsterdam de wereldwijde Nike Kids Air Max Day-campagne. Voor de campagne, die voor het eerst gericht was op de jongere generatie sneakerfans, werd ze gevraagd om hun fantasie de vrije loop te laten en alle mogelijkheden te bedenken die volwassenen gewoon niet zien.
Het resultaat is te zien op Nikeland Airtopia, ‘een magische Air-wereld drijvend boven Nikeland in Roblox’.
Met Nikeland op het populaire gamingplatform Roblox zette het sportmerk een halfjaar geleden zijn eerste grote stap in de metaverse. Het biedt onderdak aan een verscheidenheid aan games waaraan gebruikers kunnen deelnemen via hun Roblox-avatars.
Ook is er een digitale showroom waar bezoekers Nike-uitrusting kunnen uitproberen, variërend van de klassieke Air Force 1 tot nieuwere versies als de Air Max 2021. Roblox wordt dagelijks door 43,2 miljoen leden gebruikt, van wie twee derde jonger is dan 16 jaar.
Controle en creativiteit overgedragen
‘Gen A brengt meer tijd door in de metaverse dan welke generatie dan ook’, schrijft AnalogFolk Amsterdam op zijn LinkedIn-pagina. ‘Toch hebben ze meestal niets te zeggen over de ruimtes waar ze spelen. En de Nike Air Max is 34 jaar oud. Om een verbinding met het product te creëren, hebben we de creativiteit en controle overgedragen aan kinderen.’
AnalogFolk Amsterdam was verantwoordelijk voor de strategie, het basisconcept en de uitvoering van de campagne en werkte samen met de Nike Play Council, bestaande uit een groep jonge atleten en verschillende makers 'die de sportvisies van Gen A tot leven brengen'.
Meer over Airtopia is hier op de Nederlandse site van Nike te vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!