Hongerige pubers in Aldi-commercial
Aldi presenteert zijn nieuwe 'Net zo'-commercial, die ditmaal in het teken staat van hongerige pubers die geen genoeg van brood weten te krijgen. Luca Bade, manager campaigns bij Aldi, spreekt van een heldere claim die wordt gekoppeld aan een herkenbare situatie voor de Aldi-doelgroep. 'We zien een gezin, waar de puberzonen het dagelijkse brood als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. En dan kun je maar beter slim inkopen.'
De discounter wil maar zeggen: het brood bij Aldi is aantrekkelijk geprijsd én van goede kwaliteit. 'Natuurlijk wel.' De campagne is wederom ontwikkeld door Indie Amsterdam, het vaste bureau van Aldi.
Credits:
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Arne Toonen
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Nikki Gorissen
Post-production: The Compound & Berend van Eerde
Grading: De Grot
Sound Design: Studio Levalo
Music: Amp Amsterdam
Aldi: Rick Bouwmeester, Luca Bade, Wendy Meijer
Veneta presenteert merkfilm 'met een randje'
Veneta, online retailer in ramen, lamellen en kozijnen, is voor het eerst met een campagne op de televisie te zien. Met de campagne 'Jouw raam, jouw Veneta' moet Nederland kennismaken met 'de nummer één e-commerce-speler in raamdecoratie'. Een grotere naamsbekendheid bij een brede doelgroep is het voornaamste doel van de campagne.
De campagne is ontwikkeld door het Amsterdamse merkbureau Prosper & Bloom, dat vorig jaar is opgericht door Ronnie Besseling en Maaike Schutten. Prosper & Bloom won het Veneta-account na een pitch, het is niet duidelijk welke bureaus hier verder aan deelnamen.
Harry van Straten, chief marketing officer van Veneta, omschrijft de campagne als een feelgoodfilm met een randje. 'Herkenbaar met een knipoog'.
In de campagne, die is geproduceerd door RubenPaulRuben, luisteren we naar de voice-over van Jelka van Houten.
Credits:
Opdrachtgever: Veneta
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Harry Straten, Wendy Pasop
Bureau: Prosper & Bloom - the Brand Scaling Agency
Strategie, creatie & creative direction: Ronnie Besseling, Maaike Schutten
Account & productie: Anouk Dingelstad
Productiemaatschappij: rubenpaulruben
Regie: rubenpaulruben
Producer: Kitty Slagter
Cinematographer: Jim Stuurman
Muziek: Bram Kniest
Voice-over: Jelka van Houten
Sound studio: Soundsight
Motion graphics: Simon Scheiber - Trim Trab
Fotografie: Mark Blok
Mediabureau: Zigt
Lee Towers is de nieuwe stem van KFC
Fastfoodketen KFC is een samenwerking met Lee Towers gestart. De Rotterdamse zanger moet vanaf nu 'de stem' van de fastfoodketen in Nederland vertolken en is hiermee in de tv-reclames en radiospotjes van KFC te horen.
De van oorsprong Amerikaanse formule van kiprestaurants opereert sinds 1972 in Nederland en telt hier 88 vestigingen. De campagne is het resultaat van de recent aangekondigde samenwerking met Truus, het nieuwe bureau van KFC. De snackketen werkte in het verleden samen met Cloudfactory.
In de soundtrack horen we Lee Towers ('ja toch'), bijgestaan door een rapper, over de eetvoorkeuren van jong en oud. De boodschap: wat je smaak ook is, ze hebben het bij KFC. De keten presenteert Towers als 'de vaste voice-over' van Colonel Sanders, oprichter en tevens het bekende gezicht van het logo van KFC, in de campagne. In volgende campagnes moet de stem van Towers anders en ook langer aan bod komen, meldt KFC.
Credits:
Client: KFC
Advertising agency: Truus
Production agency: Studio Beng Beng
Sound design: Soundcircus
PR: Ovide Agency
Lies onaangenaam verrast in 'frisse' voorjaarscampagne Kruidvat
Single mom Lies, misschien wel het leukste reclamepersonage van dit moment, is in de nieuwe Kruidvat-campagne helemaal klaar voor de lente. In de tv-commercial zien we Lies’ kids ijverig in de weer met de grote voorjaarsschoonmaak. Eerst de vaat, dan de vloer, de oven en het toilet. Alles wordt gepoetst en gedaan. En dat alles met maar één doekje, want dat is lekker voordelig... Het gezicht van Lies spreekt boekdelen.
De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited en wordt uitgerold op televisie en de winkelvloer van Kruidvat.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann
Media: GroupM en Greenhouse Group
Social media: Blossom
Concept en uitvoering TV en social: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Philips laat keuze lichaamshaarverwijdering aan vrouw zelf
Meer keuzevrijheid als het gaat om lichaamshaar en het verwijderen ervan. Dat is de boodschap van de nieuwe digitale campagne van Philips, waar het ontharingsapparaat Lumea IPL voor de bühne wordt gebracht.
In de internationale campagne, ontwikkeld door een 'all female team' van bureau Dept, spelen 'echte vrouwen' de hoofdrol. Philips heeft 'de complexe sociale relatie' van vrouwen met lichaamshaar onderzocht en kwam tot de conclusie dat het al dan niet verwijderen hiervan volledig aan de vrouwen zelf is. Het elektronikabedrijf wil kortom #bodypositivity verspreiden en vrouwen steunen zich prettig te voelen in hun (behaarde) lichaam.