Maar liefst 83% van de consumenten gebruikt een supermarkt-app. Dat blijkt uit eigen onderzoek van Albert Heijn - en is reden voor een nieuwe tv-commercial.
Consumenten zijn behoorlijk digitaal ingesteld als het gaat om boodschappen doen, stelt Albert Heijn. Hierbij spelen met name gemak en snelheid een rol. App-gebruikers bekijken vooral aanbiedingen en ook het digitaal gebruik van klantenkaarten blijkt populair.
Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, zegt: 'Veel wat klanten tegenwoordig doen, kan of is digitaal. Van folders doorbladeren en recepten zoeken tot boodschappen doen en zegels sparen. Met technologie bieden we onze klanten gemak en voordeel en kunnen we steeds relevanter advies geven. Daarom investeren we fors in allerlei technologische vernieuwingen en zijn we inmiddels getransformeerd tot een food&tech-bedrijf.'
Alles op één plek
Voor veel consumenten (79,5%) speelt gemak -alles op één plek hebben- een grote rol in het gebruikmaken van digitale tools bij de dagelijkse boodschappen, zo blijkt uit het onderzoek van Albert Heijn. Consumenten die supermarkt-apps gebruiken, doen dit vooral om aanbiedingen te bekijken (bijna 60%). Daarnaast zoekt zo'n 28% naar recepten. Het onderzoek is gehouden onder 1024 consumenten.
Van Egmond: 'In de Mijn AH-app heb je alles bij de hand: je bonuskaart, boodschappenlijstjes, kassabonnen, zegels en recepten. Het gebruik van de app blijft toenemen: we zitten nu op ruim drie miljoen actieve gebruikers per maand. Zij gebruiken de app zo'n vier keer per week. Rond 17:00 uur wordt de app het meest gebruikt.'
Voordelen klantprogramma
De nieuwe tv-commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, staat in het teken van 'Mijn Albert Heijn', waarbij de moeder van supermarktmanager Ilse de voordelen van het klantprogramma uitlegt en ze 'de hele winkels verbaast' met interessante feitjes en weetjes over de app. De buurjongen aan de kassa weet ze op het eind van haar boodschappentrip nog even te vertellen: 'Bonuskaart vergeten? Die vind je gewoon rechtsboven in de app, hoor!'
Om ook ouderen mee te nemen in de digitale ontwikkelingen, is er een samenwerking met SeniorWeb, een landelijke vereniging die als doel heeft de digitale wereld begrijpelijk te maken, gestart. Vanaf maandag 7 maart kunnen senioren in alle Albert Heijn-winkels een cadeaubon ophalen voor een halfjaar gratis lidmaatschap van SeniorWeb.
De begeleidende commercial is de komende twee weken op televisie te zien. Bekijk ‘m hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!