Blood Centers of America (BCA), verantwoordelijk voor meer dan de helft van de Amerikaanse bloedvoorziening, is een partnerschap aangegaan met Riot Games’ League Championship Series (LCS). Het Haarlemse marketingbureau 2Basics initieerde het partnership en is verantwoordelijk voor de invulling de samenwerking, en specifiek deze eerste campagne.
LCS is de grootste esports-competitie van de Verenigde Staten waarin teams het populaire spel Leagues of Legends tegen elkaar spelen. Zo'n honderd miljoen gamers spelen maandelijks Leagues of Legends. Vanaf 5 maart wordt de campagne 'First Blood Saves Lives’ zichtbaar. League of Legends-spelers en fans worden opgeroepen hun plasma (CCP) te doneren. Donoren worden beloond met een 'skin' in de League of Legends game waar je normaal gesproken voor betaalt.
2Basics was in Nederland een aantal jaar geleden al succes succesvol met een vergelijkbare campagne voor Sanquin. Toen lukte het - ook in samenwerking met Leagues of Legends-uitgever Riot Games - om 7400 jongeren zich te laten registreren voor bloeddonatie. Naar aanleiding van deze #myfirstblood-campagne kwam BCA bij 2Basics terecht.
Tijdens deze eerste campagne in de VS is extra aandacht voor het werven van plasmadonoren. De antistoffen die herstelde covid19 patiënten hebben aangemaakt, kunnen worden gebruikt voor het herstel van mensen die door covid19 in het ziekenhuis zijn beland.
Bill Block, President & CEO Blood Centers of America: 'We hebben in 2Basics een partner gevonden die is gespecialiseerd in het activeren van jongeren via het gaming en esports domein. Met de ontwikkeling van deze campagne bouwen we verder op onze succesvolle samenwerking. Door het netwerk en de expertise binnen de gaming markt van 2Basics te benutten is het gelukt om in hele korte tijd deze bijzondere campagne met Riot Games’ LCS tot stand te brengen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!