Met17 bekroningen is de Webby oogst minder dan in 2018 toen Nederlandse bureaus 22 awards in de wacht sleepten. Vooraf waren 35 Nederlandse cases genomineerd. De afgelopen weken is stevig gelobbyd voor Nederlands werk met de website meerwebbysvoor.nl.
MediaMonks is als gewoonlijk vaandeldrager. Het bureau weet drie van de zes nominaties om te zetten in een prijs. In alle gevallen gaat het om People’s Award, een publieksprijs die naast de reguliere Webby Awards worden toegekend.
Creative digital agency IN10 wint twee Webby Awards voor het digitale platform van de Anne Frank Stichting in de categorieën Cultural Institutions en Culture & Events. Ook de publieksprijs viel op het platform.
Actueel verhaal
De website annefrank.org biedt informatie over het levensverhaal van Anne Frank, het museum en het educatieve aanbod van de Stichting. Bijzonder zijn de interactieve tijdlijn met belangrijke gebeurtenissen voor, tijdens en na Anne Franks leven en de volledig vernieuwde virtuele tour door het Achterhuis.
In video’s vertellen jongeren over hun actuele ervaringen met vooroordelen en discriminatie.
Niet vermeld op lijst met Webby-winnaars maar wel op te vatten als Nederlands, is RESN. Het van oorsprong Nieuw-Zeelandse bureau met Nederlandse aanwezigheid wint een People’s Voice Award van met de case BANDITØ voor klant TWENTY ØNE PILØTS.
Dit jaar ontving de Webby organisatie in totaal 13 duizend inzendingen. Hiervan is 4% bekroond met een prijs. De award ceremonie is maandag 13 mei in New York.
Het winnende werk
Awaken the Phantom | Wieden & Kennedy Amsterdam | Winner | Best Media Strategy |
The Uncensored Playlist | MediaMonks | People's Voice | Public Service & Activism |
Jimmy Nelson - Hommage to Humanity | fonk | Winner | Art & Experimental |
KLM Hololens | Mobgen | Accenture Interactive | Winner | Best Use of AR |
Road Tales | Achtung! mcgarrybowen | People's Voice | Best use of gps or location technology |
Unravel Van Gogh | Dept | People's Voice | Culture & Events |
Digital platform Anne Frank Huis | IN10 | Winner | Culture & Events |
Nike Reactor | DPDK | Winner | Fashion & Beauty |
Mr Wash | WeTransfer | Winner | Documentary |
School of Sustainability | MediaMonks | People's Voice | Best use of video or moving image |
Viacom.com | MediaMonks | People's Voice | Corporate Communications |
Poki company website | Poki en Resoluut | Winner | Corporate Communications |
Digital platform Anne Frank Huis | IN10 | Winner, People's Voice | Cultureal Institutions |
Open Wear | Build in Amsterdam | Winner | Shopping |
Below the Surface | Q42 en Fabrique | Winner | Weird |
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!