Overslaan en naar de inhoud gaan

Zilveren Kruis verruilt Dawn voor Natwerk na pitch, eerste werk in najaar zichtbaar

De zorgverzekeraar neemt na drie jaar afscheid van Dawn, dat zegt verrast te zijn door de pitch.
zilveren kruis pitch
Het hoofdkantoor van Zilveren Kruis in Leiden
© ANP
zilveren kruis pitch
Het hoofdkantoor van Zilveren Kruis in Leiden
© ANP

Natwerk is het nieuwe reclamebureau van Zilveren Kruis. Een pitch met vier andere bureaus ging aan deze keuze vooraf. 

related partner content for mobile comes here

De pitch liep sinds begin dit jaar, er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken. Met de keuze voor Natwerk is de samenwerking tussen Zilveren Kruis (onderdeel van Achmea) en Dawn na ruim drie jaar stopgezet. Het B Corp-bureau deed niet mee aan de pitch.

Dawn is verrast

Inge Ligthart, ceo Dawn: 'De samenwerking met Zilveren Kruis was goed, de eindejaarscampagne heeft twee jaar op rij uitstekend gescoord, zowel op merk- als commercieel niveau en er lagen nog een paar leuke, creatieve projecten op de plank. We waren dan ook zeer verrast dat Zilveren Kruis aangaf na drie jaar opnieuw te gaan pitchen, zeker omdat je na die tijd samen pas echt tot het beste werk komt. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. We wensen Zilveren Kruis en Natwerk uiteraard veel succes.'

Naast Natwerk hebben Persuade, Ace, Cheil Benelux en Bijvoorkeur aan de pitch deelgenomen. Dit hebben deze bureaus aan Adformatie bevestigd.

De samenwerking met Natwerk is deze maand van start gegaan, het bureau gaat voor de verzekeraar aan de slag met campagnes, merkpositionering en merkstrategie. Het eerste werk van de hand van Natwerk moet komend najaar het levenslicht zien. 

Grote uitdagingen

Roel van der Heijden, manager merk & marketing Zilveren Kruis: 'Onze rol als zorgverzekeraar gaat veel verder dan het betalen en regelen van zorg. We staan voor grote uitdagingen, zoals het toegankelijk houden van de zorg. We kiezen voor Natwerk omdat zij ons het beste kunnen helpen ons verhaal duidelijker te maken.'

Jens Bezemer, head of strategy Natwerk: 'We hebben Zilveren Kruis tijdens de pitch uitgedaagd. Niet door de zoveelste tranentrekkende manifestfilm te presenteren, maar door oplossingen te laten zien die echte problemen aanpakken - want die zijn er in de zorg.'

Bij Natwerk, opgericht in 2005, werken zo'n 35 mensen voor opdrachtgevers als Dirk, Mauritshuis en Tikkie.

Lees ook: VGZ schrijft bureaupitch uit, ook Dear doet mee

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hans de Koning

Haha... na 3 jaar Dawn alwéér een nieuwe merkstrategie ;-). Zo blijf je lekker bezig maar of je merk er iets aan heeft. Denk het niet.

Yvonne Goos

Hi Hans, dat denken wij ook niet :-) Er komt dus zeker geen nieuwe merkstrategie. We bouwen verder en scherpen alleen aan.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in