Natwerk is het nieuwe reclamebureau van Zilveren Kruis. Een pitch met vier andere bureaus ging aan deze keuze vooraf.
De pitch liep sinds begin dit jaar, er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken. Met de keuze voor Natwerk is de samenwerking tussen Zilveren Kruis (onderdeel van Achmea) en Dawn na ruim drie jaar stopgezet. Het B Corp-bureau deed niet mee aan de pitch.
Dawn is verrast
Inge Ligthart, ceo Dawn: 'De samenwerking met Zilveren Kruis was goed, de eindejaarscampagne heeft twee jaar op rij uitstekend gescoord, zowel op merk- als commercieel niveau en er lagen nog een paar leuke, creatieve projecten op de plank. We waren dan ook zeer verrast dat Zilveren Kruis aangaf na drie jaar opnieuw te gaan pitchen, zeker omdat je na die tijd samen pas echt tot het beste werk komt. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. We wensen Zilveren Kruis en Natwerk uiteraard veel succes.'
Naast Natwerk hebben Persuade, Ace, Cheil Benelux en Bijvoorkeur aan de pitch deelgenomen. Dit hebben deze bureaus aan Adformatie bevestigd.
De samenwerking met Natwerk is deze maand van start gegaan, het bureau gaat voor de verzekeraar aan de slag met campagnes, merkpositionering en merkstrategie. Het eerste werk van de hand van Natwerk moet komend najaar het levenslicht zien.
Grote uitdagingen
Roel van der Heijden, manager merk & marketing Zilveren Kruis: 'Onze rol als zorgverzekeraar gaat veel verder dan het betalen en regelen van zorg. We staan voor grote uitdagingen, zoals het toegankelijk houden van de zorg. We kiezen voor Natwerk omdat zij ons het beste kunnen helpen ons verhaal duidelijker te maken.'
Jens Bezemer, head of strategy Natwerk: 'We hebben Zilveren Kruis tijdens de pitch uitgedaagd. Niet door de zoveelste tranentrekkende manifestfilm te presenteren, maar door oplossingen te laten zien die echte problemen aanpakken - want die zijn er in de zorg.'
Bij Natwerk, opgericht in 2005, werken zo'n 35 mensen voor opdrachtgevers als Dirk, Mauritshuis en Tikkie.