WPP, een van de toonaangevende wereldwijde reclamebureaunetwerken gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, heeft aangekondigd dat het zijn omzetverwachting voor het volledige jaar heeft herzien vanwege achterblijvende reclameverkopen in de technologiesector en in China.
De beslissing om de omzetprognose bij te stellen wordt hoofdzakelijk toegeschreven aan voortdurende kostenbesparingen bij technologiebedrijven, wat impact heeft op de gehele reclamebranche gedurende dit jaar. In China nemen bedrijven een afwachtende houding aan als het gaat om hun uitgaven als gevolg van de trage economische groei.
Een bescheidener omzetgroei
WPP, met zijn hoofdkantoor in Londen, verwacht nu een bescheidener omzetgroei van 0,5 tot 1 procent voor het huidige jaar, wat een neerwaartse bijstelling is ten opzichte van de eerdere verwachting van een groei tussen de 1,5 en 3 procent.
De waarschuwing voor tegenvallende inkomsten komt na een soortgelijke waarschuwing in augustus. Toen werd aangegeven dat dit deels werd veroorzaakt door aanzienlijke verlagingen van marketingbudgetten door prominente Amerikaanse technologiereuzen, waaronder Microsoft, Amazon, Meta en Apple.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!