VEA lanceert nieuw initiatief voor jonge bureaubazen: Just Getting Started

Just Getting Started is bedoeld voor de nieuwe generatie bureaudirecteuren, die niet goed weten waar ze moeten beginnen.

Branchevereniging VEA komt met een nieuw initiatief om startende bureaudirecteuren vier keer per jaar samen te brengen met als doel ervaringen uit te wisselen en elkaar te inspireren. Just Getting Started is bedoeld voor de nieuwe generatie bureaudirecteuren, die niet goed weten waar ze moeten beginnen. Ieder kwartaal is er een ander thema, waarbij steeds dezelfde 4 P's het uitgangspunt zijn: pitches, productie, personeel en poen. 

Sparren

Het nieuwe initiatief komt uit de koker van VEA-leden Danijel Dercksen van Qontent Matters en Lars Reimink van Lijm Amsterdam, beide jonge bureaubazen. Dercksen: 'Iedereen kent natuurlijk wel een paar mensen in de Nederlandse reclamewereld. Toch is het fijn om te sparren met gelijkgestemden die in dezelfde fase zitten en dezelfde ontwikkeling doormaken.' Reimink: 'Startende bureaudirecteuren kunnen elkaar helpen belangrijke vragen te beantwoorden. Hoe run je nog effectiever een bureau? En, belangrijker nog: hoe houd je tijd om te ondernemen tijdens het maken van werk waar je trots op bent? Wat is jouw aanvulling in de markt op traditionele bureaus?'

Signaal

Volgens VEA-directeur Talmon Kochheim is er 'voor een vereniging niets mooiers dan dat leden zelf goede initiatieven opstarten.' Kochheim: 'Er zit veel kennis bij de leden van de VEA en ook is er de bereidheid om die kennis te delen. Ik zou ze willen aanraden om soms ook een van onze ervaren bureauleiders uit te nodigen. Dit is meteen een mooi signaal dat we ook als VIA (de nieuwe naam na de fusie met IAB, red.) de plek blijven waar de bureaus elkaar kunnen ontmoeten.'

Jonge bureaudirecteuren kunnen zich op de website aanmelden. Op donderdag 3 december vindt de (digitale) introductiesessie plaats. De eerste bijeenkomst volgt in het eerste kwartaal van 2021.

De VEA gaat per 1 januari onder de naam VIA samen verder met IAB. Begin november gaven de leden hun akkoord voor de fusie. VIA moet meer zijn dan een samensmelting van twee afkortingen, zo klonk het. 'VIA biedt nieuwe verbinding die ons vak versterkt. Plaveit de weg tussen de verschillende disciplines. Vormt het punt waarlangs vakgenoten elkaar vinden. Van CEO tot starter. Van mediabureaus, techpartijen, creative agencies én adverteerders.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie