VanMoof cco, Pascal Duval, nieuwe creative director Halal Studios

'We willen het gat dichten met merken, bureaus en andere creatieve spelers, die meer aansluiting zoeken met de huidige tijdsgeest.’

Pascal Duval en Caroline Hagoort - Halal Studios
Fotocredits: Marwan Magroun

Chief creative officer van VanMoof, Pascal Duval, verruilt het e-bikemerk voor een positie als creative director bij Halal. Duval gaat de nieuwe divisie van de productiemaatschappij Halal leiden: de concept-afdeling met de titel Halal Studios. Duval gaat dit samen doen met Caroline Hagoort, die overkomt van eBay, Gijs Determeijer en Roel Oude Nijhuis, allebei partners van Halal. 

Het nieuwe Halal Studios wil een brug slaan tussen merken, makers en de doelgroepen van nu en morgen.

Achtergrond

Duval, die voor zijn functie bij VanMoof onder andere werkzaam was als leidinggevend creatief bij Asos en G-Star, stond mede aan de basis van de creatieve en commerciële groei van e-bikemerk VanMoof. Het elektrische fietsenmerk kreeg de laatste jaren meer en meer internationale bekendheid door enerzijds enkele spraakmakende campagnes en anderzijds door een veranderend beeld bij het publiek over mobiliteit. Volgens Duval was de pandemie hier ook deels debet aan.

Hagoort werkte voor haar rol als head of brand and content bij eBay onder andere voor Booking.com. 

Aansluiten bij huidige tijdsgeest

Halal laat weten dat het de laatste jaren in toenemende mate direct voor merken als Lynk & Co, Asics, Nike, Ace & Tate en VanMoof werkt. De productiemaatschappij stelt dat het daarvoor met onderscheidend en vooruitstrevend werk altijd de gevestigde orde wil uitdagen.

Over de nieuwe divisie zegt het bureau dat het craft, strategie, conceptontwikkeling en executie een centralere rol wil geven in campagnes. ‘Zo willen we het gat dichten met merken, bureaus en andere creatieve spelers, die meer aansluiting zoeken met de huidige tijdsgeest.’

Ambitie

Halal geeft te kennen dat het het nodige creatieve talent heeft aangetrokken om de nieuwe koers en ambitie te realiseren. Duval geeft aan ernaar uit te kijken dat hij nu voor een breder portfolio aan merken kan werken die een verschil willen maken, merken die bereid zijn om ook opvallend en creatief werk te maken.

‘Halal is daar de perfecte plek voor. Het bureau representeert jong, getalenteerd Amsterdam en er heerst altijd een energieke, diverse en down-to-earth-sfeer. Ik heb niet voor niets bij vorige werkgevers met Halal gewerkt. Daarnaast ken ik Gijs al heel lang; ik denk dat het een gegeven was dat we ooit direct samen zouden werken.’

Hagoort voegt daaraan toe dat ze altijd al een passie had voor de creatieve industrie met Halal als bijzondere speler.

‘Mijn doel is om nieuwe klanten binnen te halen, waarmee we kostenefficiënt willen werken. Daarnaast zijn onderwerpen als vrouwelijk leiderschap, gender-diversiteit en talentontwikkeling belangrijke onderwerpen voor mij. Dat kan ik hier verder vormgeven.’ 

'Niet nog een reclamebureau'

Determeijer, partner en executive producer bij Halal, benadrukt dat dat de wereld niet zit te te wachten op nog een reclamebureau.

‘Maar sommige merken willen rechtstreeks met productiemaatschappijen werken. Dat doen wij al jaren en met Halal Studios willen we dat een flinke boost geven. We richten ons dan ook op merken die hun campagnes niet onderbrengen bij grote bureaus, maar rechtstreeks met makers aan tafel willen zitten die de doelgroep begrijpen.'

Halal Studios wil, evenals Halal, mode, muziek en kunst vervlechten met jongerencultuur.

'Dat zit in het DNA van de productiemaatschappij. Hetzelfde zal gelden voor het nieuwe team van Halal Studios en hun netwerk. Maar dan strategisch en conceptueel verankerd. We geloven er met onze klanten vooral in dat er geen strikt onderscheid meer hoeft te bestaan tussen creatie en productie; uiteindelijk zijn we allemaal makers.’

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie