Er is flink wat water door de Rijn gegaan voordat de beslissing viel, zegt Huib Bannier. En een eigen lettertype ontwikkelen is ook geen sinecure. ‘Wat een werk is dat. Iedere cursieve letter moet apart ontworpen worden.’
Maar het resultaat is ernaar, aldus de directeur van wat nu Van Hulzen Communicatie heet en vorige week nog door het leven ging als vanhulzen•gummo•kicks (VHGK). Vandaag maakt het bureau de naamswijziging bekend en de nieuwe huisstijl met als blikvanger een zelfontworpen font: de Allex.
Gescheiden disciplines
De naamsverandering is een logische stap in de evolutie van het bureau, aldus Bannier. In 1950 richtte Kick van Hulzen het eerste PR-bureau van Nederland op. Later werd het dienstenpakket steeds verder uitgebreid met designstudio Kicks en reclamebureau Gummo. De klassiek gescheiden disciplines kwamen samen in het bureau, ook in de naam: vanhulzen•gummo•kicks, kortweg VHGK.
Huib Bannier: ‘Inmiddels is het brede aanbod dusdanig geïntegreerd en vanzelfsprekend voor onze opdrachtgevers, dat we ons in de nieuwe naam focussen op de essentie: Van Hulzen Communicatie.’ Het bureau is daarmee zo goed als terug bij zijn voormalige naam: Van Hulzen PR.
Allex
Met de nieuwe naam, huisstijl én vooral de een fonkelnieuwe letter brengt Van Hulzen een langgekoesterde wens in vervulling: een compleet nieuw font genaamd Allex, in eigen huis ontwikkeld.
Het woordmerk Van Hulzen is in de Allex weergegeven. Bannier: ‘Een stoer en eigentijds lettertype. De naam Allex verwijst naar art director Alex Clumpkens van ons bureau. De basiskleur in de nieuwe huisstijl is rood, waarmee de kracht van ons bureau wordt onderstreept.’
Het dienstenpakket van van Hulzen Communicatie blijft onveranderd met als kern: strategie, creatie en content.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!