UM heeft wereldwijd het media-account gewonnen van Just Eat/Takeaway.com. De samenwerking heeft betrekking op alle offline media-activiteiten van strategie en planning tot en met de inkoop van media dat UM in 21 landen wereldwijd gaat verzorgen.
Deze internationale consolidatie bij UM betekent een winst van negen extra landen zoals Duitsland, Polen, België en Oostenrijk voor UM. Daarnaast ook thuisland Nederland, waar Just Eat Takeaway.com haar wereldwijde hoofdkantoor heeft gevestigd.
UM was, sinds 2019, al de mediapartner voor alle mediaactiviteiten van Just Eat in het Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada en een aantal Europese markten. In deze jaren zijn al verschillende campagnes ontwikkeld zoals rondom de sponsoring van Euro 2020.
Carolien van ’t Hek, CEO UM Nederland: 'De samenwerking in het netwerk heeft zich al bewezen en niets staat ons nu meer in de weg om ook in Nederland de ambities van Just Eat Takeway.com invulling te gaan geven. Flexibel, snel, effectief en met balans tussen het Now & Next.'
Susan O'Brien – VP Brand bij Just Eat Takeaway.com - noemt het pitchtraject 'zeer intensief en zorgvuldig'. 'UM heeft veel ervaring met multinationals en gaat een belangrijke rol spelen bij het integreren van al onze media- en communicatiestrategieën en activiteiten.'
Eerder dit jaar won McCann - zusterbureau van UM in het IPG-netwerk - al het wereldwijde creatieve account.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!