Overslaan en naar de inhoud gaan

Manolo Blahnik opent virtueel museum in samenwerking met Rōnin Amsterdam

‘A New Way of Walking’ is een digitale reis die creaties laat zien uit de rijke carrière van Blahník.
Manolo Blahnik
Manolo Blahnik

Manolo Blahnik opent een virtuele 3D tentoonstelling ter ere van het vijftigjarig bestaan van het haute couture schoenenmerk. ‘A New Way of Walking’ is een digitale reis die creaties laat zien uit de rijke carrière van Blahník. Digital design bureau Rōnin Amsterdam werd gevraagd om mee te werken aan het concept, het ontwerp, en de realisatie van dit virtuele museum waar ruim een jaar intensief aan gewerkt is.

related partner content for mobile comes here

Het uitgangspunt is om de nieuwe collectie en nog niet eerder vertoonde schetsen op een spannende manier te presenteren, die net zo aanvoelt als een fysieke tentoonstellingsruimte. Rōnin Amsterdam produceerde ‘A New Way of Walking’ in nauwe samenwerking met het Manolo Blahnik team, onder wie Kristina Blahník en Judith Clark, autoriteit op het gebied van modetentoonstellingen.

Het Manolo Blahnik team onder leiding van Kristina Blahníka, CEO van Manolo Blahnik, was op zoek naar een creatieve partner met hetzelfde gevoel voor design om een digitale experience te verwezenlijken. Kristina Blahník: 'Het is een droom die uitkomt om de eerste digitale deuren van ons archief te openen. Naarmate de legacy van Manolo Blahnik voortduurt, zal de ervaring zich blijven ontwikkelen en het verhaal blijven vertellen. Dit is slechts het begin van een zeer spannende reis en een waarvan we hopen dat onze trouwe volgers er nog jaren van zullen genieten.'

Founder en creative director Yordy van der Werff, Rōnin Amsterdam: 'De vraag was om vijf verschillende ruimtes te ontwerpen, die ingaan op de belangrijkste aspecten in de lange loopbaan van Manolo Blahník. Een extra uitdaging was om een systeem te ontwikkelen, waarbij de tentoonstelling in de toekomst eenvoudig uitgebreid kan worden. Deze opdracht heeft alles in zich waar Rōnin Amsterdam zich de laatste jaren in heeft gespecialiseerd. '

De virtuele tentoonstelling is te zien op thearchives.manoloblahnik.com

Credits

Agency: Rōnin Amsterdam
Brand: Manolo Blahník
Client and CEO: Kristina Blahník
Curator and Exhibition Maker: Judith Clark
Creative Director: Yordy van der Werff
Client Service Director: Erin Zito
UX Consultancy & Design: Ewoud Offenberg, Peter van Lanschot
Producer: Alicia Oluhara
Motion Design: Jeremy Woons
3D: Colorbleed and Jeremy Woons
Development: Rōnin Amsterdam, Codeam & Jesper Vos
Sound design: Rinus Aarts
Special thanks to: Brand Articulations, Sebastian Thomsen, Marcia Finklenberg, Jan Maarten Oolbekkink and Dylan van Sprang

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in