TUI kiest EssenceMediacom (GroupM) als mediabureau voor heel Europa. Het vorige mediabureau, Aperto, draagt de werkzaamheden begin volgend jaar over. Aan de keuze voor EssenceMediacom is een 'competitief pitchproces' vooraf gegaan, meldt TUI.
Bureauwissel
EssenceMediacom gaat toezicht houden op TUI's mediaplanning en -inkoop in heel Europa, waar de toerismegroep Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en de Benelux onder schaart. Medewerkers van EssenceMediacom gaan met 'speciale teams in de markt, ondersteund door een centraal team dat verantwoordelijk is voor strategie en coördinatie' het marketingteam van TUI ondersteunen. Leo Burnett blijft aan als wereldwijd creatief bureau van TUI en gaat samenwerken met EssenceMediacom. Het Belgische bureau At-the-Table blijft verantwoordelijk voor de lokale doorvertaling van TUI-campagnes voor België en Nederland.
TUI zegt dat de keuze voor een nieuw mediabureau de volgende stap betekent 'in de transitie van TUI naar een wereldwijd merk met een eenduidig merkdoel en een eenduidige merkstrategie.'
Geen makkelijke beslissing
Toby Horry, global marketing director bij TUI: 'We zijn blij met de benoeming van EssenceMediacom tot de media agency van TUI Group en kijken ernaar uit om in al onze markten met hen te gaan samenwerken. Het was een zeer competitieve pitch en we willen alle pitchende bureaus bedanken voor hun harde werk. Misschien een schrale troost, maar het maakte onze beslissing er niet makkelijker op en toonde de kwaliteit van mediabureaus in de markt.'
EssenceMediacom is een bureau van GroupM, dat weer onderdeel uitmaakt van bureaureus WPP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!