De retailer spreekt de ambitie uit om toegankelijker te worden voor een bredere doelgroep. Inmiddels is een 'update' van de 175 winkels verspreid over Nederland in volle gang. Ook het merk krijgt een update.
Scapino omschrijft zichzelf als een van de best bewaarde geheimen onder de schoenenretailers. Het bedrijf bestaat al sinds 1974, toch kennen maar weinig mensen het verhaal achter de formule (kwalitatief en betaalbaar schoenenassortiment). Tijd voor een opfrissing dus, waarvoor Persuade, dat vooral bekendstaat als 'het bureau' van Zeeman, tekende voor de campagne genaamd 'Neem die stap. Scapino'. Ook is er een nieuwe visuele stijl die '360 graden kan worden doorvertaald'. De begeleidende merkcampane wordt crossmediaal ingezet op televisie, social media, online, in folders en in de winkels. Abovo Media is verantwoordelijk voor de media-inzet.
Nieuw avontuur
Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade, zegt: 'De beweging die we willen maken, vraagt om een holistische aanpak. We hebben een sterke basis neergezet voor het merk en pakken de totale klantbeleving aan. De basisgedachte is dat Scapino met goede kwaliteit schoenen voor lage prijzen de mogelijkheden voor de consument vergroot. En dat nieuwe schoenen vaak het begin zijn van een nieuw avontuur, zoals beginnen met hardlopen, een nieuwe carrièrestap of het Pieterpad lopen. We moedigen mensen aan deze stappen te nemen.'
Willem-Albert Bol, ceo van Abovo Maxlead, vult aan: 'Het is een eer om te bouwen aan dit oer-Hollandse merk, dat uit hetzelfde ondernemershout gesneden is als wij. Ik verwacht dat Scapino met deze herpositionering een meer likeable en toegankelijk A-merk zal worden.'
Bekijk de tv-commercial hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!