Saskia Wagenmakers is benoemd tot chief executive officer van IPG Mediabrands Nederland. Ze volgt daarmee officieel Julius Minnaar op die vorig jaar november zijn vertrek aankondigde als ceo. De taken werden sindsdien verdeeld over het hele 'leadership team' in Nederland.
Wagenmakers was al actief binnen Mediabrands. Ze maakt de overstap van Kinesso, waar ze managing director was. Vorige week werd aangekondigd dat Kinesso een nieuw op technologie gebaseerd performancemarketingbureau is binnen de bureaugroep waarin Matterkind en Reprise opgaan.
Eerder was Wagenmakers cco bij Candid en daarvoor gaf ze binnen dentsu de leiding aan iProspect. Daarnaast was ze voorzitter van IAB Nederland (nu Via).
Naast Wagenmakers wordt Marcel van der Avort benoemd als chief financial officer.
Volgende fase IPG Mediabrands
Saskia Wagenmakers ziet het verder integreren van media, technologie, data en creatie als belangrijkste taak binnen IPG Mediabrands. 'In essentie gaat dit om twee dingen: wendbaarheid en samenwerking zijn nodig om onszelf steeds te blijven aanpassen aan het veranderende klanten- en media ecosysteem. Dit doen we zoveel mogelijk met elkaar: met onze collega’s, klanten en partners.'
Ceo Richard Morris van UK & EMEA spreekt van een boeiende tijd voor de Nederlandse tak na de introductie van Kinesso. 'Saskia is de perfecte persoon om de volgende fase van onze evolutie te leiden. Ze heeft een grote staat van dienst, expertise rond (digitale) transformatie en is een krachtige beslisser.'
IPG Mediabrands bestaat uit mediabureaus Initiative en UM, performancemarketingbureau Kinesso en video- en contentmarketingbureau Yune.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!