Overslaan en naar de inhoud gaan

Andrew Foote gaat Edelman Amsterdam leiden, dat ook creatief duo The Markos aantrekt

Foote volgt Steve Heywood op. Het bureau voegt The Markos toe, die een jaar geleden nog de overstap maakten naar Publicis Amsterdam.
Andrew Foote
Andrew Foote
Andrew Foote
Andrew Foote

Andrew Foote is de nieuwe general manager van Edelman Amsterdam. Hij volgt in november Steve Heywood op die vertrekt bij het communicatie- en marketingbureau.

related partner content for mobile comes here

Heywoord gaf sinds 2019 leiding aan Edelman in Nederland. Hij breidde het werk voor mondiale klanten in de Emea-regio uit en heeft hij belangrijke Nederlandse merken als nieuwe klanten binnengehaald.

De geplande opvolging vindt plaats in november. Andrew Foote is een ervaren senior-leider binnen het Edelman-netwerk. Hij verhuist vanuit New York en neemt het stokje om ‘de volgende fase van de transformatie’ van het kantoor te leiden.

Cruciaal moment

Andrew Foote trad dertien jaar geleden in dienst bij Edelman en heeft een aantal leidinggevende functies bekleed binnen de Amerikaanse activiteiten van Edelman.

Meest recentelijk was verantwoordelijk was voor het stimuleren van digitale groei en innovatie bij de grootste wereldwijde klanten van Edelman.

Ook was hij zeven jaar managing director digital in New York, waar hij leiding gaf aan een team van 150 digitale experts en ontwerpers. Naast zijn aanstaande functie, zal Foote leiding blijven geven aan een aantal van Edelmans grootste klanten wereldwijd.

 De aanstelling komt op een cruciaal moment, stelt Edelman, nu het bureau haar mogelijkheden en klantenbestand verder uitbreidt.

’Zijn benoeming is een duidelijke intentieverklaring met betrekking tot onze plannen voor onze Nederlandse activiteiten’, zegt Arent Jan (AJ) Hesselink, president en ceo Edelman Emea. ‘Amsterdam speelt een belangrijke rol binnen Edelman en deze benoeming zal de integratie van onze activiteiten hier en in de regio verder verdiepen.’

The Markos

Edelman begint ook aan een nieuw creatief hoofdstuk met de aanstelling van het Braziliaanse creatieve duo Marco Serra en Marcos Alves, beter bekend als "The Markos". Vorig jaar werden ze nog binnengehaald door Publicis Groupe Amsterdam, maar na een jaar nemen ze daar weer afscheid van.

De twee hebben baanbrekend werk op hun naam staan dat bekroond is voor verschillende prijzen, zoals de Cannes Lions, Clio Awards en GrandPrix For Good op Eurobest.

Omdat de sociale media opdrachten in de regio zijn gegroeid, breidt het bureau ook dit aanbod uit onder leiding van Bruno Tozzini, creative director Social & Activation, die overkomt van TBWA. 

Eerder deze zomer kondigde Edelman ook de benoeming aan van Karlijn Marchildon, managing director brand, die nauw zal samenwerken met creative, digital en strategy om ons geïntegreerde aanbod aan klanten uit te breiden.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in