Overslaan en naar de inhoud gaan

Saskia Wagenmakers ceo IPG Mediabrands Nederland

Ze was al actief binnen IPG Mediabrands als managing director Kinesso.
Saskia Wagenmakers
Saskia Wagenmakers

Saskia Wagenmakers is benoemd tot chief executive officer van IPG Mediabrands Nederland. Ze volgt daarmee officieel Julius Minnaar op die vorig jaar november zijn vertrek aankondigde als ceo. De taken werden sindsdien verdeeld over het hele 'leadership team' in Nederland. 

related partner content for mobile comes here

Wagenmakers was al actief binnen Mediabrands. Ze maakt de overstap van Kinesso, waar ze managing director was. Vorige week werd aangekondigd dat Kinesso een nieuw op technologie gebaseerd performancemarketingbureau is binnen de bureaugroep waarin Matterkind en Reprise opgaan. 

Eerder was Wagenmakers cco bij Candid en daarvoor gaf ze binnen dentsu de leiding aan iProspect. Daarnaast was ze voorzitter van IAB Nederland (nu Via).

Naast Wagenmakers wordt Marcel van der Avort benoemd als chief financial officer.

Volgende fase IPG Mediabrands

Saskia Wagenmakers ziet het verder integreren van media, technologie, data en creatie als belangrijkste taak binnen IPG Mediabrands. 'In essentie gaat dit om twee dingen: wendbaarheid en samenwerking zijn nodig om onszelf steeds te blijven aanpassen aan het veranderende klanten- en media ecosysteem. Dit doen we zoveel mogelijk met elkaar: met onze collega’s, klanten en partners.'

Ceo Richard Morris van UK & EMEA spreekt van een boeiende tijd voor de Nederlandse tak na de introductie van Kinesso. 'Saskia is de perfecte persoon om de volgende fase van onze evolutie te leiden. Ze heeft een grote staat van dienst, expertise rond (digitale) transformatie en is een krachtige beslisser.'

IPG Mediabrands bestaat uit mediabureaus Initiative en UM, performancemarketingbureau Kinesso en video- en contentmarketingbureau Yune.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marcel Vogels

Daar heeft IPG een hele goede keuze heeft gemaakt. Met Saskia zit het goed met samenwerkingen (met innovatieve marktpartijen) en interne change & transformatieprocessen, en, neemt het ouderwetse mediabureau 'mannetjes-gedrag' ook snel een ommekeer.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in