RTL Nieuws heeft creatief bureau Being There gekozen om zijn nieuwe merkverhaal en begeleidende campagne te ontwikkelen. Doel is om 'het onderscheidende vermogen' van het nieuwsmerk onder de aandacht te brengen.
RTL Nieuws brengt het nieuws op een manier dat het iets met je doet, dat het je raakt, dat je het voelt. Simpelweg omdat RTL het nieuws te belangrijk vindt om je schouders over op te halen. Deze essentie vormt de basis van de nieuwe campagne, met als pay-off: feiten mag je voelen.
Stef Jongenelen, creatief directeur van Being There, licht toe: 'Feiten zijn feiten. Maar hoe je deze feiten brengt, verschilt nog weleens. En dat is waar RTL Nieuws zich onderscheidt: zij brengen het nieuws altijd op een manier dat het iets met je doet. Zodat het niet zomaar aan je voorbijgaat.'
Drijfveer van 200 journalisten
Sjors van Drie, brand marketing manager bij RTL, vult aan: 'RTL Nieuws is een begrip en bovendien een sterk merk, op tv, online en in de app. Ons merkverhaal en de nieuwe campagne staan dicht bij de drijfveer van de ruim 200 RTL-journalisten die dagelijks het nieuws brengen. Nieuws is te belangrijk om de schouders voor op te halen, dus 'feiten mag je voelen' onderstreept het karakter van ons merk én ons bedrijf.'
De campagne wordt in eerste instantie uitgerold in twee tv-commercials, onder de noemer 'klimaat' en 'onderzoek', hieronder te bekijken. Volgende week volgt de 'miljarden'-commercial. Ook is de campagne online en in print te zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!