Premium

Ronald Jansen, Rob Revet en Ed Borsboom starten marketingadviesbureau Mark Stronger

Veel marketeers steken volgens het drietal te veel tijd in de p van promotie. ‘Het moet gaan om de b van business.’

Jansen, Revet en Borsboom

Met achtergronden in marktonderzoek, marketing en media, starten (in die volgorde) Ronald Jansen, Rob Revet en Ed Borsboom marketingadviesbureau Mark Stronger. Het bureau zegt bedrijven te willen gaan ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van marketing- en merkstrategie, ‘die aantoonbaar bijdraagt aan business kpi’s’. De oprichters staan op het standpunt dat veel marketeers te veel tijd in de p van promotie steken, terwijl het wat hun betreft moet gaan om de b van business.

In een toelichting aan Adformatie zegt Ronald Jansen dat hij zich al een tijd afvroeg hoe het nou komt dat ondanks dat het feit dat marketeers zoveel kennis en data tot hun beschikking hebben, het vaak niet lukt om dat om te zetten in een werkende marketing- en business-strategie. ‘Daar zit echt een kloof. Ons gevoel is dat marketeers zich te veel met de uitvoering bezighouden.’

Trainingen

De marketingstrategie-advisering van Mark Stronger werkt met de fases Business context, Strategie en Implementatie, daarbij wordt gewerkt met een scan die de naam ‘GO’ heeft meegekregen: ‘Growth Opportunities’. Jansen: ‘Als het in de business context niet klopt, als de middelen niet vrij worden gemaakt om dingen gedaan te krijgen, dan vraag je iets van marketing wat gedoemd is om te mislukken.’ Maar Mark Stronger zegt zich ook te willen opstellen als een soort sportcoach. ‘We willen bijdragen aan een betere strategie, maar ook marketeers structureel beter maken. Mark Stronger richt zich ook op het versterken van de marketingorganisatie, onder meer via het geven van trainingen.’

Voor Jansen betekent de stap om te starten met Mark Stronger, dat hij het marktonderzoeksbureau dat hij zelf oprichtte, DVJ Insights (Bureau van het Jaar 2018), verlaat. Hij behoudt wel zijn aandeel in het bureau, maar stapt er voor het overige volledig uit. Zijn partner, Lucas Hulsebos, voert vanaf nu de directie. ‘Ik was al een tijdje bezig met het optuigen van dit nieuwe bureau en ik heb ook wel overwogen om het als bureaulabel onder DVJ te hangen, maar het mag klanten niet in de weg zitten om zaken te doen met andere onderzoeksbureaus. Daarom opereert Mark Stronger volledig zelfstandig.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie