Odido heeft EssenceMediacom na een pitch gekozen als partner voor de media-inzet. Het telecommerk nam daarmee afscheid van dentsu. De afgelopen vijf jaar werkte Odido met de combinatie dentsu/EssenceMediacom, waarbij dentsu verantwoordelijk was voor de inzet van digitale media en EssenceMediacom voor de offline media.
Na een pitchtraject onder begeleiding van het marketingbureau 3MO koos Odido voor EssenceMediacom om ‘een volgende stap in het realiseren van een impactvolle en innovatieve mediastrategie’ te realiseren. De belangrijkste drijfveer voor de pitch was volgens Odido het realiseren van een geïntegreerde mediastrategie in het licht van stijgende mediakosten. Dit leidde tot een strategische keuze om naar een mediabureau te gaan.
'Rol media steeds fundamenteler onderdeel'
CMO Leo Hensen van Odido: ‘De rol van media – zowel paid als non-paid – wordt een steeds fundamenteler onderdeel van ons businessmodel. We streven naar een nog diepere integratie van ons mediabureau binnen onze marketingorganisatie. Tijdens deze pitch heb ik de top van de Nederlandse mediasector aan het werk gezien, waarbij alle teams hun uiterste best hebben gedaan. EssenceMediacom heeft ons overtuigd met hun visie, innovatiekracht en vermogen om onze merken verder te laten groeien.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!