Overslaan en naar de inhoud gaan

De impact van audio en de rol van een krachtig sound logo

Roel Willemsen, Sales Director Talpa Media, over het belang van de inzet van audio voor je merk.
Talpa Network

Wij zijn Talpa Network: een open medianetwerk actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Ons motto is ‘samen bereik je meer’. Dat slaat op hoe we werken én hoe wij impact maken. In een steeds internationaler wordend medialandschap zorgt ons media-netwerk ervoor dat content van Nederlands makers en merken blijft aankomen bij ons geliefde lokale publiek. Met onze hoofdmerken (SBS6, NET5, Veronica, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, LINDA., VakantieVeilingen en ActievandeDag), vertrouwde formats én slimme partnerships bereiken we wekelijks meer dan 90% van Nederland.

Lees meer

We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen nog beter te bereiken met onze content: dat doen we met onze mensen, makers, merken én ons saleshuis Talpa Media.  

Talpa Network is in 2017 opgericht door viervoudig Emmy Award-winnaar John de Mol. 

Lees minder
Dag van de audio
Dag van de audio

Audio is onderdeel van ons dagelijks leven: we staan ermee op en gaan ermee naar bed. Audio heeft het grootste aandeel in mediaconsumptie. Terwijl online muziekdiensten en podcasts blijven groeien, behoudt radio een unieke positie. Binnen het domein ‘luisteren’ heeft radio nog altijd het grootste bereik, met 13,3 miljoen luisteraars per week. Met audio bereik je dagelijks maar liefst 80 procent van alle Nederlanders en radio alleen al haalt een dagelijks bereik van 60 procent.

De kracht van geluid in merkcommunicatie

Audio neemt een steeds grotere rol in binnen de mediamix van merken. Voor merken biedt dit grote bereik kansen om de impact van audio optimaal te benutten.  Hoe jouw merk klinkt, ofwel jouw sonic branding, is van groot belang. Steeds meer adverteerders denken hier bewust over na en erkennen het belang van sonic branding. Een sterk sound logo is daarin essentieel.

Het sound logo top-30 onderzoek

Sonic branding bureau TAMBR onderzocht, in samenwerking met Talpa Media en Unravel Research, in dit kader de prestaties van dertig sound logo’s om aan te tonen hoe geluid een directe associatie met een merk oproept, merkbeleving versterkt en positieve gevoelens opwekt. Dit omvatte bekende merken zoals Albert Heijn, Jumbo, Douwe Egberts en Netflix. Strategisch gebruik van sound logo’s biedt groeikansen voor merken. Het sound logo top-30 onderzoek onderstreept de impact van een goed sound logo dat consistent wordt doorgevoerd over alle kanalen.

Met het sound logo top-30 onderzoek willen we voor adverteerders in kaart brengen hoe goed ze hun soundlogo inzetten en waar eventueel verbeteringen door te voeren zijn. Tevens geven de uitkomsten een leidraad voor merken die nog in de ontdekkingsfase van hun soundlogo zitten.

Jouw sound logo ook laten onderzoeken?

Vanaf deze maand start Talpa Media elke maand een onderzoek waarmee merken waardevolle inzichten krijgen in de sterke en zwakke punten van hun sound logo. Wil je jouw merk ook laten meenemen? Er is nog ruimte om aan te haken! Neem vandaag nog contact op met Roel Willemsen, Sales Director Talpa Media.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Talpa Network

Wij zijn Talpa Network: een open medianetwerk actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Ons motto is ‘samen bereik je meer’. Dat slaat op hoe we werken én hoe wij impact maken. In een steeds internationaler wordend medialandschap zorgt ons media-netwerk ervoor dat content van Nederlands makers en merken blijft aankomen bij ons geliefde lokale publiek. Met onze hoofdmerken (SBS6, NET5, Veronica, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, LINDA., VakantieVeilingen en ActievandeDag), vertrouwde formats én slimme partnerships bereiken we wekelijks meer dan 90% van Nederland.

Lees meer

We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen nog beter te bereiken met onze content: dat doen we met onze mensen, makers, merken én ons saleshuis Talpa Media.  

Talpa Network is in 2017 opgericht door viervoudig Emmy Award-winnaar John de Mol. 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in