Publicis nieuwe mediabureau van MediaMarkt

Bureau wint in alle elf landen, waaronder Nederland.

Publicis Groupe heeft de internationale mediapitch van Media Markt gewonnen. Het bureau wordt actief in alle elf landen waar de retailer actief is. Met ingang van deze maand moet Publicis Media Markt helpen met de marketingstrategie Experience Electronics. 

Het mediabudget is ‘enkele honderden miljoenen euro’s’.

Sinds de lancering van de merkcampagne ‘Let's Go’ in oktober 2022 heeft MediaMarkt gewerkt aan een doorontwikkeling van het merk. In het verlengde daarvan ontstond de behoefte aan een nieuwe impuls op het gebied van media-inkoop. Gekozen is voor het internationaal opererende Publicis.

Grootste internationale pitch tot nu toe

De beslissing is het resultaat van een bijna acht maanden durend, gefaseerd proces waarvoor vier grote netwerken van mediabureaus waren uitgenodigd. Dit was de grootste internationale pitch in de geschiedenis van MediaMarkt. Het doel was om de strategie en planning verder te optimaliseren, de efficiëntie te verhogen en geavanceerde mogelijkheden te ontwikkelen door middel van datagestuurde, gepersonaliseerde communicatie.

Volgende stap
Caganur Atay Uctu, directeur marketing en corporate communicatie van MediaMarkt Benelux: ‘Onze klanten staan centraal in onze strategie en het is onze missie om een experience champion te worden, ook met betrekking tot media. De benoeming van Publicis onderstreept onze behoefte aan een deskundige partner, die ons helpt een balans te vinden tussen internationaal, efficiënt mediabeheer en lokale tactische implementatie.’

Bart ten Tije, business lead bij Publicis Nederland: ‘MediaMarkt is een prachtig merk om voor te werken. Sinds het begin van onze samenwerking merken we dat het marketingteam bij MediaMarkt perfect aanhaakt op de diensten die wij ze kunnen bieden.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie