Nespresso komt weer uit bij Omnicom PR Group
Nespresso heeft Omnicom PR Group opnieuw gekozen als advisiesbureau voor corporate- en merkcommunicatie voor de Nederlandse markt. De acht jaar lange samenwerking op in brand-pr wordt hiermee voortgezet en uitgebreid met corporate communicatie. Deze geïntegreerde aanpak moet bijdragen aan de zichtbaarheid van Nespresso als merk en van de duurzaamheidsinitiatieven van het B Corp-gecertificeerde bedrijf.
Volgens Rozemarijn Dolman-Plante, verantwoordelijk voor marketing-communicatie en media bij Nespresso Nederland, is de keuze opnieuw op Omnicom PR Group gevallen vanwege de professionaliteit, senioriteit en expertise op het gebied van merk-pr als corporate communicatie. ‘We waren op zoek naar een bureau dat niet alleen een geïntegreerde strategische aanpak biedt, maar ook creatieve en inspirerende pr-ideeën kan voorstellen.'
KPMG kiest voor Team Lewis voor corporate communicatie
Team Lewis is de nieuwe corporate communicatiepartner van KPMG na een 'zorgvuldige pitchperiode'. Het communicatiebureau moet zorgen voor zichtbaarheid van KPMG en het profileren als expert op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur (ESG).
De samenwerking tussen Team Lewis bestaat naast strategisch communicatieadvies en pr-activiteiten uit ondersteuning op bij contentcreatie en employer branding. Zo zal het pr-bureau onder meer helpen bij de selectie van inzichten uit de vele onderzoeken van KPMG en deze overbrengen naar de media.
Het bureau helpt ook bij de uitrol van marketingcampagnes. Een recent voorbeeld hiervan is een campagne om meer bekendheid te geven aan het Jan Hommen Scholarship voor studenten door de inzet van social content en advertising op social media.
Silvia Pilger, woordvoerder van KPMG Nederland, typeert de samenwerking met Team Lewis alsof 'we een paar collega’s aan ons eigen team hebben kunnen toevoegen'.
Vera Kops, vice-president Benelux bij Team Lewis, zegt dat het bureau sterk gelooft in de toevoeging van ESG op strategie en de aanpak van campagnes. 'Op dit vlak zien we dan ook een mooie match met KPMG. Daarnaast sturen we aan op een persoonlijke benadering door gezicht te geven aan het merk. Hiermee kunnen we experts profileren in de markt om zo de ESG-ambitie te verwezenlijken.’
Alyx start samenwerking met De Bruijn PR
Alyx, specialist in het heropleiden van hoogopgeleide vrouwen voor techfuncties, gaat samenwerken met het Amsterdamse pr-bureau De Bruijn PR. Het bureau is per direct verantwoordelijk voor de vrije publiciteit en online zichtbaarheid van Alyx en verzorgt strategie, advies en uitvoerende pr-werkzaamheden .
De Bruijn PR zal aandacht vragen voor het eenjarige programma van Alyx, waarin trainees opgeleid worden tot bekwame technische professionals, die profiteren van technische training en mentorschap van ervaren vrouwelijke professionals in de branche.
In de tech sector zijn de man-vrouwverhoudingen nog steeds erg scheef. Slechts 18% procent van de tech-ontwikkelaars is vrouw. Dit betekent dat nog niet eens één op de vijf mensen die in de tech werken een vrouw is.
Vrouwelijke eigenaar
Alyx richt zixch op het werven, opleiden en behouden van hoogopgeleide vrouwen zonder technische achtergrond. Het programma omvat een Bootcamp van vier maanden, gevolgd door een rtaineeship van acht maanden met fulltime werk bij partnerbedrijven. Trainees treden daarna in dienst bij deze bedrijven, waaronder opdrachtgevers als KPN, Telindus, CJIB en Gasunie.
Johanna Spiller, ceo van Alyx: ‘ We willen samen onze missie voor meer vrouwen in de tech bekender maken, want bedrijven met zowel vrouwen als mannen presteren beter en zijn innovatiever. Dat De Bruijn PR ook nog woman-owned is, vinden we ook zeker een pre.’
Blyde Benelux werkt voor Greenwheels
Greenwheels is samenwerking aangegaan met pr-bureau Blyde Benelux. Greenwheels richt zich op autodelen en wil met haar rode en inmiddels ook witte elektrische deelauto’s buurten leefbaarder maken en bijdragen aan de duurzame vervoersoplossing.
Greenwheels slaat de handen ineen met het Amsterdamse pr-bureau om beleidsmakers, consumenten en bedrijven bekend en gewoon te maken met autodelen.
Het B Corp gecertificeerde Blyde ziet deelvervoer net als Greenwheels als een belangrijk onderdeel van de toekomst van mobiliteit. 'Greenwheels is een no-nonsense organisatie die alles op alles zet om autodelen de norm te maken en zo bij te dragen aan een duurzamere toekomst', zegt Emma Kraanen, Blyde Benelux.
Volgens haar staat Blyde vierkant achter deze groene missie. 'We steken de komende tijd enthousiast de handen uit de mouwen om samen met Greenwheels de positieve impact van deelvervoer nog verder te vergroten.'