Omnicom wint internationaal Philips, account in Nederland naar TBWA/Neboko, Omnicom PR Group en OMD

Het gaat om het internationale geïntegreerde account dat bestaat uit creatie, media en communicatie.

123RF

Philips brengt zijn 300 miljoen dollar (245 miljoen euro) tellende geïntegreerde account dat bestaat uit creatie, media en communicatie onder bij Omnicom (TBWA\, OMD en communicatiebureaus FleishmanHillard en Ketchum). 

Het betekent dat TBWA/Neboko (creatie), Omnicom PR Group (pr) en OMD (media) in Nederland het account krijgen toegewezen. TBWA/Neboko heeft een belangrijke rol binnen het geheel. Omnicom PR Group (met daarbinnen FleishmanHillard en Ketchum) worden gezamenlijk verantwoordelijk voor pr en communicatie.

Er begon in januari een review waarbij vier holdings werden uitgenodigd: Omnicom, dentsu, WPP en MDC Partners. Philips richt zich meer op 'health' technologieoplossingen en hield daarom een review. Global Head of Brand Thomas Marzano lichtte de stap naar health vorig jaar toe in dit interview.

De consolidatie betekent een verlies voor dentsu, waar dochter Carat de mediabusiness in handen heeft. Carat behoudt wel de huishoudelijke apparaten business van Philips, ongeveer een derde van het media-account. Wel verkocht Philips de divisie recent aan de Chinese investeringsmaatschappij. Hillhouse Capital. Daarnaast werkt dentsuAchtung! voor Philips.

WPP’s Ogilvy verliest het creatieve account dat het bureau sinds 2011 in handen had. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie