Overslaan en naar de inhoud gaan

Peter van Rij en Martijn van Marle ruilen Accenture Interactive in voor DDB Unlimited

Duo wil weer terug naar de volledige creativiteit. 'Dit is een beetje thuiskomen'.
Miniatuurvoorbeeld
Peter van Rij en Martijn van Marle
© Ogilvy
Miniatuurvoorbeeld
Peter van Rij en Martijn van Marle
© Ogilvy

Peter van Rij en Martijn van Marle stappen over van Accenture Interactive Amsterdam naar DDB Unlimited en gaan daar vanaf juni aan de slag als executive creative directors.

related partner content for mobile comes here

De afgelopen 2,5 jaar vormde het duo de creatieve directie van de Accenture-poot. Dat betrad met de komst van beide creatieven, die samen met strategy director Gijs de Bruijn van Selmore aantraden, de creatieve merkarena.  

Een ‘prachtige job’ aldus Peter van Rij, maar er ging ook de nodige tijd in ‘de organisatie’ zitten. ‘Accenture Interactieve Amsterdam heeft een enorme potentie, alleen moest het van nul af aan worden opgebouwd. Dat betekent dat er ook de nodige tijd naar processen ging, die we uiteindelijk liever in de creatie zelf stoppen.’

Martijn van Marle spreekt van ‘een beetje thuiskomen: ‘We hebben ons de afgelopen jaren ondergedompeld in de wereld van creatieve technologie. We hebben ontzettend veel geleerd. Maar eerlijk is eerlijk, we misten toch ook de creatieve wereld waar we vandaan kwamen.’

Persoonlijke klik

Eerder werkten Van Rij en Van Marle 11 jaar bij TBWA\Neboko. Het team bedacht vele bekroonde campagnes voor onder andere Landmacht (Geschikt/ongeschikt), Amstel (Vrienden), Albert Heijn, Unox, KPN, Campina, Centerparcs en Heineken. Ze maakten een tussenstop bij Ogilvy Amsterdam, maar vertrokken daar ze in september 2018 vertrokken vanwege persoonlijke verhoudingen de directie, hoewel dat toen nog 'een verschil van inzicht heette'.

Van Rij noemt de persoonlijke klik een van de belangrijkste redenen om nu voor DDB Unlimited te kiezen. Hij en Van Marle krijgen er te maken met Dick van der Lecq en Aad Kuijper, die afgelopen november vrij onverwacht overstapte van Alfred naar DDB Unlimited en er chief creative officer is.

‘Peter en Martijn hebben een zeldzame staat van dienst in zowel memorabele campagnes als in creatieve CX-oplossingen’, zegt Kuijper over de komst van het duo. ’Precies waar wij als bureau voor staan. Ik kijk ernaar uit om het bureau met deze breed ontwikkelde talenten samen verder uit te bouwen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in