Persuade is het nieuwe reclamebureau van elektronicawinkelketen Electro World. Het in Den Bosch gevestigde bureau heeft een nieuwe positionering en meerjarige campagne voor de keten ontwikkeld. Electro World heeft zo'n 140 winkels verspreid over Nederland.
Electro World was tot op heden niet heel zichtbaar met zijn marketinguitingen. De keten werkte in het verleden samen met reclamebureau Today is Canday, het lijkt erop dat deze samenwerking nu is stopgezet. Aan de keuze voor Persuade ging geen pitch vooraf. Bij de samenwerking is ook New Growth Strategies, de adviestak van TBWA\Neboko, betrokken. Met de nieuwe positionering moet Electro World door het leven gaan als 'de elektronicawinkel in de buurt die de klant echt ontzorgt'.
Karin de Jong, head of marketing & e-commerce United Retail (moederbedrijf Electro World): 'Met onze vele winkels en 200 servicemonteurs zitten we letterlijk dichtbij de klant. We willen de winkel zijn waar je gewoon even naar binnenloopt voor een specifieke elektronicavraag, waar we je ook echt kennen of bij je thuis komen om een apparaat te repareren.'
Aandacht
Die persoonlijke aandacht komt terug in de campagne 'Electro World draait om jou'. Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: 'Electro World is een typisch voorbeeld van een bedrijf met een goede formule, maar dat daar zelf te bescheiden over is. Daarom vertellen we in de campagne heel Nederland waar Electro World zo goed in is, met de nadruk op de service en het ontzorgen van klanten. De kern van het verhaal is dat de medewerkers van Electro World hun klant kennen, omdat ze in de buurt zitten.
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online video en de winkelvloer.