Ook Qmusic heeft besloten te stoppen met de bureaucommissie. Dit gebeurt per 1 januari 2019. Met de afschaffing wil de radiozender bijdragen aan 'een nieuwe uniforme marktstandaard', aldus verkoopdirecteur Rob Beijersbergen. 'Hiermee geven we gehoor aan de wens van het overgrote deel van onze klanten voor een eenduidig inkoopsysteem zonder onnodige verwarring.'
Rondvraag
Uit een rondvraag van Qmusic onder adverteerders en mediabureaus blijkt dat veruit de meeste voorstander zijn van een gehele radiobranche zonder bureaucommissie, stelt Beijersbergen: 'Door de markt snel te volgen hopen wij dat de benodigde aanpassingen in de diverse systemen en contracten soepel zijn in te passen."
De stap van Qmusic volgt op eerdere bewegingen in de markt. De Ster stapt begin dit jaar af van de bureaucommissie. RTL besloot er begin september mee te stoppen, waarna Talpa en BrandDeli enkele weken later volgden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!