FCB Amsterdam heeft de internationale pitch voor smartphonemerk OnePlus gewonnen, samen met zusterbureaus uit het FCB-netwerk.
De eerste campagne van de hand van het bureau is 'Art Heist'.
Samen helpen de FCB-bureaus OnePlus met het ontwikkelen van campagnes door heel Europa, waar FCB Amsterdam verantwoordelijk is voor de Nederlandse en Belgische markt. De ambitie van het merk is de nummer één smartphone voor de jongere generatie te worden. Meer campagnes volgen in het najaar.
'Vanaf het allereerst moment hebben de teams van OnePlus en FCB Amsterdam elkaar kunnen vinden in de zoektocht naar creatieve innovatie en de drang dit te vertalen in resultaatgerichte campagnes', zegt managing director Erwin van der Valk van OnePlus Nederland.
Jos Vis, ceo van FCB Amsterdam: 'OnePlus heeft ambities die ze bekrachtigen met de term: Never Settle. Onze FCB-lijfspreuk is Never Finished: we moeten ons altijd blijven ontwikkelen, het kan altijd beter. En dat is precies wat we samen gaan doen.'
Art Heist
Onlangs introduceerde OnePlus zijn eerste product uit de nieuwe, betaalbaardere smartphoneserie: de OnePlus Nord. Om een jonge, creatieve generatie te bereiken werkten FCB Amsterdam en OnePlus samen met Belgische designer Vexx, die vier OnePlus Nords omtoverde tot exclusieve kunstwerken.
Er was alleen een probleem, de vier kunstwerken zijn door dieven uit de kluis van OnePlus gestolen. Zo werd de community van Vexx en OnePlus uitgedaagd om deel te nemen aan de Art Heist, waarmee je tijdens een intensieve klopjacht op Instagram op zoek moet gaan naar de dieven en de zes exclusieve kunstwerken.
De speurtocht werd gehouden binnen het Instagramkanaal van OnePlus met behulp van twaalf carrousels. Achter deze carrousels ontvouwden zich twaalf stedelijke werelden, panorama's met allerlei hints en bovenal, de dieven met de telefoons.
Klant: OnePlus
Verantwoordelijk: Kate Parkyn, Celina Shi, Mingming Yang, Wendy Hsieh, Sébastien Broekhoven, Nigel Rijkhoek, Thomas de Koning en Kayee Lam
Bureau: FCB Amsterdam
CCO: Massimo van der Plas
Concept: Michael Kouwenhoven, Dimitri Hubregtse, Viet Ta Trong
Digital Planner: Bram Draaijer
Account: Miranda Honselaar, Fabienne Molleman
Fotografie: John Spijker
Beeldbewerking: Francois Veraart, John Spijker
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!