Omnicom Media Group lanceert een relatief nieuw bedrijfsonderdeel ook in Nederland. TRKKN is een bureau dat marketeers helpt bij het kiezen van Google-diensten voor hun onlinemarketing.
Google heeft TRKKN benoemd tot één van zijn full stack salespartners van Google Marketing Platform (GMP). Een upgrade ten opzichte van voorheen, toen TRKKN nog niet alle Google-software als reseller mocht aanbieden aan klanten. Per september kan dat wel, wat samenvalt met de start in Nederland.
Apart en toch samen
De Nederlandse tak van TRKKN staat onder leiding van managing director Anton Kanis. Zijn team werkt onafhankelijk van Annalect Netherlands, dat al langer een GMP-reseller is. Annalect is ook onderdeel van Omnicom. In Nederland gaat TRKKN zich richten op GMP en Annalect op 'een bredere marketing analytics-aanpak.'
De twee bedrijfsonderdelen moeten wel profiteren van wat Omnicom 'synergies' noemt. Zo gaan ze allebei gebruikmaken van technische innovaties als machine learning en Omnicoms digitale marketingsysteem.
TRKKN bestaat sinds 2008
TRKKN is in 2008 opgericht en werd in 2015 overgenomen door Omnicom Media Group. Paul Remitz, ceo van OMG Duitsland, is verantwoordelijk voor de wereldwijde uitrol van TRKKN. Volgens de bedrijfswebsite heeft TRKKN 120 medewerkers en tientallen open vacatures in uiteenlopende landen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!