Bol.com lanceert een nieuw platform gericht op zijn mode-assortiment, ofwel 'De winkel van mode om in te leven'. Met het platform richt de webwinkel zich op de Nederlandse en Vlaamse vrouw die het belangrijk vindt om er mooi uit te zien, maar ook weet dat fashion 'niet boven alles gaat'.
Gewoon rennen voor de bus
Bol.com laat in de tv-commercial 'echte zelfbewuste vrouwen' zien die evengoed 'alle aandacht opeisen door hun coole catwalk look'. Waar topmodellen in de wereld van fashionista’s veelal op hun eigen tempo strutten, moet je in het echte leven soms gewoon rennen voor de bus, zo luidt het credo.
Zelfrelativering
'We zijn een nuchter Hollands merk dat communicatie met een knipoog maakt. Daar blijven we met deze nieuwe campagne trouw aan en het helpt ons op te vallen binnen de fashionbranche', legt Renee de Brouwer, campagnemanager van Bol.com, uit. 'Waar modecommunicatie vaak draait om zelfverzekerdheid, focussen we in deze campagne juist op zelfrelativering. De wereld draait om meer dan kleding, hoewel je er ook leuk wil uitzien.'
Nuchtere blik op mode
Op de vraag of de nadruk op deze 'zelfbewuste vrouw' niet juist belerend overkomt, zegt Niels Moes, manager marcom b2c bij Bol.com: 'De campagne gaat vooral over de nuchtere blik die we als Bol.com op de modewereld hebben. Daarin wordt vaak een beeld geschetst dat niet overeenkomt met de werkelijkheid. Mode om in te leven gaat over je goed voelen in kleding, maar het moet ook gewoon draagbaar zijn in alledaagse situaties. Dat hebben we geprobeerd te laten zien.' Wordt de modebewuste man ook bediend? Moes: 'Mode is universeel, dus ja, we houden ook rekening met de man. Wel zien we dat vrouwen de grootste kopersgroep zijn en daarom leggen we hier meer de focus op.'
De campagne, ontwikkeld in samenwerking met bureaus Dept en Czar, wordt uitgerold op televisie, social media, out of home, display en online video. Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!