Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw speciaalbier van vrouwenbureau moet ‘groot reclamecliché’ doorbreken

Bier is géén mannenproduct, vindt bureau Calamity Jane. Het speciaalbiertje moet de consument aan het denken zetten.
Nieuw vrouwenbier moet ‘groot reclamecliché’ doorbreken
Nieuw vrouwenbier moet ‘groot reclamecliché’ doorbreken

Reclamebureau Calamity Jane slaat de handen ineen met biermerk Bruut, waarmee 'het grootste reclamecliché allertijden' doorbroken moet worden.

related partner content for mobile comes here

Unstereoyping women in ads, dat is het doel van Calamity Jane, dat zichzelf profileert als 'vrouwenbureau'. Het bureau presenteert nu in samenwerking met bierbrouwer Bruut haar 'eigen speciaalbiertje': een blond voorjaarsbier, met de smaak van granaatappel, gember, peper en een vleugje munt, aldus beide partijen. In ruil voor de positionering van Bruut 'betaalde' de brouwer het bureau met een eigen biertje.

En het gaat hier níet om een mannenproduct, benadrukt Kiona de Vries, medeoprichter van Calamity Jane. 'We willen met ons bier het grootste reclamecliché allertijden doorbreken: dat bier alleen voor mannen is. Calamity Jane-bier moet mensen aan het denken zetten over stereotypen in de reclame. Want dat is onze missie: unstereotyping.'

Uit het mannenhokje

Op het etiket en de bierviltjes van het speciaalbier wordt de consument opgeroepen een foto te delen met de hashtag #letsunstereotypebeer. 'Zo verzamelen we het bewijs dat bierliefhebbers niet altijd in dat klassieke mannenhokje passen. Bovendien is samen een biertje drinken een mooi excuus om over dit onderwerp in gesprek te gaan’, aldus De Vries.

Geerke Catshoek, de andere oprichter van Calamity Jane, voegt toe: 'Natuurlijk is dit biertje ook gewoon goede reclame voor ons als bureau, qua zichtbaarheid. Hopelijk leidt het ertoe dat steeds meer merken inzien dat unstereotyping ook commercieel gezien flink wat kan opleveren.'

Op tap en fles

Calamity Jane-bier is verkrijgbaar op de tap en fles in geselecteerde horeca en retail, aldus het merk en bureau. Calamity Jane deelt mee in de opbrengst. Het bureau meldt tot slot dat het in gesprek is met de Radboud Universiteit om merkbeleving en stereotypering te onderzoeken.

Het etiket van Calamity Jane-bier
Het etiket van Calamity Jane-bier
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in