Het zojuist gelanceerde platform Togetherr maakt gebruik van artificial intelligence en machine learning om creatieve teams samen te stellen en vervolgens per project te koppelen aan opdrachtgevers. Het platform is door Fiverr ontworpen.
'Lang voor de pandemie zat de reclamesector vast in een sleur, die de creatieve energie en ambitie die ooit kenmerkend waren voor onze sector, langzaam verstikte", zegt Amir Guy, general manager van Togetherr. 'Het 'agency-of-record'-model, gebaseerd op forse retainers en complexe processen, voldoet niet meer aan de behoeften van de opdrachtgever van vandaag. Opdrachtgevers willen veel meer voor minder, en sneller. Pogingen om aan deze behoeften te voldoen zonder het complexe systeem van onze sector te veranderen waren tevergeefs. De afgelopen twee jaar hebben onze klanten geleerd dat ze hun creativiteit elders kunnen vinden en beter en sneller campagnes kunnen maken.'
Micha Kaufman, ceo van Fiverr, vult aan: 'Togetherr is een platform dat als doel heeft nieuwe manieren van werken in de creatieve industrie mogelijk te maken en te versnellen. Wanneer je jezelf toestaat om verder te kijken dan het oude systeem en de manier waarop dingen altijd zijn gedaan in twijfel trekt, realiseer je je dat talent overal te vinden is, op een wereldwijde schaal. Je ontdekt ook dat diversiteit, die zo essentieel is voor creativiteit, echt mogelijk wordt als je verder gaat dan de oude constructies.'
De opdrachtgever plaatst de opdracht op het platform van Togetherr, de AI-technologie stelt vervolgens een of meerdere teams samen voor het specifieke project. Het platform heeft momenteel meer dan 1.100 creatieven in de advertentie-industrie, evenals dertig onafhankelijke bureaus. Bekijk het platform hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!