De Amsterdamse vestiging van Ogilvy Social.Lab is door het nieuwe platform Yubo gekozen voor het ontwikkelen van een campagne die zowel de bekendheid als het gebruik van dit nieuwe social platform een boost moet geven.
De campagne die Ogilvy Social.Lab gaat ontwikkelen, zal Yubo neerzetten als veilige haven, waar gebruikers zichzelf kunnen zijn door de nadruk te leggen op inclusiviteit, transparantie en betrouwbaarheid. De campagne zal in eerste instantie uitgerold worden in de VS, Canada, Australië en het VK, waar het Yubo al aanwezig is.
Ken je Yubo nog niet? Dat is op zich niet zo heel vreemd. De app richt zich op Gen Z en heeft dus voornamelijk gebruikers van tussen de 15 en 20 jaar. Bovendien is Yubo, dat het makkelijk wil maken om nieuwe mensen te leren kennen van over de hele wereld, nog vrij nieuw. Desondanks telt het medium inmiddels 45 miljoen geregistreerde gebruikers en trekt dagelijks tienduizenden nieuwe gebruikers aan.
Yubo is ontwikkeld om het concept van sociale media dat draait om likes en volgers te vernieuwen, zo klinkt het. Het platform biedt verschillende vormen van interactie zoals live rooms, privé chats, games en events. Momenteel werkt een team van 45 gepassioneerde ontwikkelaars, designers, data-wetenschappers, veiligheidsspecialisten en marketeers vanuit Parijs, Londen en Jacksonville met de ambitie om online vriendschappen opnieuw uit te vinden door het bieden van een betrouwbare en veilige omgeving voor hun community.
Snelle creativiteit
'Het is heel spannend om onze volgende stappen te maken met een bureau dat decennia aan ervaring met grote wereldwijde campagnes weet te combineren met de snelle creativiteit van de nieuwste social media', zegt Alia Chikhdene, Head of Brand Marketing, Yubo. 'Wij zijn er van overtuigd dat wij samen het werk kunnen maken dat ons merk naadloos verbindt met onze doelgroep.'
Ogilvy Social.Lab is de laatste twee jaar exponentieel gegroeid met nieuw leiderschap op zowel business, strategie als creatie. 'Met de internationale ambities van Yubo als social platform en onze expertise in het creëren van onderscheidende en effectieve social media campagnes, voelt ons verse partnership als de perfecte match om van dit nieuwe platform een wereldwijd succes te maken', laat Jai Kotecha, Chief Executive Officer, Ogilvy Social.Lab Amsterdam weten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!