Songtradr is naar eigen zeggen. het grootste muzieklicentieplatform ter wereld. Het betreft een volledig geautomatiseerde, open muzieklicentiemarkt, met meer dan 400 duizend artiesten en catalogi uit meer dan 190 landen die real-time data-intelligentie ontwikkelen, zoals het gebruik van streaming en sociale metadata om de licentie-ervaring te begeleiden.
Reclamecampagnes
Big Sync is een van de grootste fullservice muzieklicentiebureaus ter wereld. Licenties van Big Sync worden gebruik voor reclamecampagnes van tientallen merken, variërend van Dove, Knorr, Magnum en AX tot Johnnie Walker, Samsung, Amazon en Lipton.
Uit de krachtenbundeling ontstaat volgens beide partners de eerste datadriven muziekoplossing voor merken en creatieve bureaus. 'De wereldwijde aanwezigheid van Big Sync en de samenwerking met grote internationale merken, gecombineerd met de technologie van Songtradr en onze groeiende community van artiesten, creëert een ongeëvenaarde oplossing voor muzieklicenties voor alle partijen’, zegt oprichter en ceo van Songtradr, Paul Wiltshire.
Ceo en medeoprichter van Big Sync, Dominic Caisley, spreekt van een ‘gamechanger’. 'Dankzij data en technologie van Songtradr kunnen wede doelgroepen van merken straks automatisch combineert met muziekselecties die op elkaar zijn afgestemd.’
Unilever Ventures
De overname, waarmee 'enkele miljoenen' zijn gemoeid, wordt in cash afgerekend. Als gevolg van de transactie is Unilever Ventures, de venture capital-tak van Unilever en mede-oprichter van Big Sync, ingestapt als minderheidsaandeelhouder van Songtradr.