Andy Mosmans (Unknown Group, vroeger onder meer BBDO en Ara), Bram Holzapfel (onder andere DDB en Ogilvy Social Lab) en Cees-Jan de Melker (Label A en BRNDCRMBS) zetten recent creatief bureau Vengean op. Naast de oprichters is ook venture capital-bedrijf Unknown Group aandeelhouder in het bureau.
Het woord Vengean, zo legt Mosmans uit, is afgeleid van de uitdrukking ‘with a vengeance’. ‘Dat betekent zoveel als “met grote kracht”, “in extreme mate”, “meer energie”, “hoge intensiteit” en “grote vastberadenheid”.’
Startups, scale-ups
Grote woorden die hoge verwachtingen wekken. Hoe denkt het drietal dat waar te gaan maken? Mosmans: ‘We hebben een brede ervaring bij grote, internationale netwerkbureaus en gewerkt voor zowel b-to-b- als b-to-c-corporates. Maar meer recent werken we juist ook voor veel international startups en scale-ups zoals The Kingfish Company, Ecorus en Beequip. We willen er zijn voor startups en scaleups en ook voor corporates die wel wat startup-spirit kunnen gebruiken. Energising Enterprise noemen we dat.’
Klanten van Vengean zijn onder andere Deloitte, Patagonia King Salmon, Hans Anders Groep, eyes and more en A-Insights.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!