Overslaan en naar de inhoud gaan

Mix voegt zich bij bureaugroep Makerstreet

De groep bestaat nu uit 18 bureaus. Mix-oprichters Mark Schoones en Ashwin Murli blijven aandeelhouder van het bureau.
mix makerstreet
V.l.n.r.: Ashwin Murli (Mix), Jasper Olieroock (Makerstreet), Roderick Martens (Makerstreet), Mark Schoones (Mix)
mix makerstreet
V.l.n.r.: Ashwin Murli (Mix), Jasper Olieroock (Makerstreet), Roderick Martens (Makerstreet), Mark Schoones (Mix)

Creatief bureau Mix heeft zich aangesloten bij bureaucollectief Makerstreet. De groep neemt een belang in het Amsterdamse bureau dat in 2020 werd opgericht door Mark Schoones en Ashwin Murli.

related partner content for mobile comes here

Met de toevoeging van Mix moet de propositie van Makerstreet verstevigd worden op het vlak van creatie en marketingstrategie. Makerstreet heeft nu achttien bureaus onder zijn hoede, naast Mix onder meer Elevator (online marketing), Mr. Koreander (communicatie) en Big Shots (content).

Schoones en Murli blijven beiden aan Mix verbonden als aandeelhouders en tweekoppige directie. Het kantoor aan de Amsterdamse Spuistraat blijft ook overeind.

Managing partner Jasper Olieroock zegt dat Makerstreet de bureaus veelal zelf ontwikkelt en begeleidt. Hierdoor groeit het collectief jaarlijks met 25%, aldus Olieroock. 'Meestal zijn dat bureaus die ontstaan vanuit andere Makerstreet-bureaus, en soms, zoals nu met Mix, door een bestaand bureau dat zelf aansluit.’

Geen gedwongen winkelnering

Mark Schoones zegt al vaker gepolst te zijn door andere bureaunetwerken, maar dat voelde 'nooit zo lekker'. Dat lag bij Makerstreet anders. 'Het bijzondere is dat het geen netwerk is, maar een collectief. Makerstreet is gedecentraliseerd en leunt volledig op het specialisme van de partners en de makers. Dus geen gedwongen winkelnering voor klanten en geen geforceerde samenwerkingen tussen de bureaus.' Er zijn inmiddels 'diverse grote, internationale accounts' binnengehaald, voegt Ashwin Murli toe.

Met de toevoeging van Mix zijn er bij Makerstreet (opgericht in 2011) nu achttien bureaus met zo'n 400 werknemers aangesloten. Mix werkt met elf creatieven voor merken als Boels Rental, Bouwfonds Projectontwikkeling en Auto-dealer.com.

De MakerStreet-bureaus: Always be learning, Big Shots, Elements, Elevator, GoDo, Iron/out, MakerLab, Milkshake Research, Mix, Mr. Koreander, Noun, Resoluut, Saxum, Saxum Infra, Soda, Touchtribe, Unplugged, Webflight.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in