Overslaan en naar de inhoud gaan

Margriet de Kroon gestart als CMO van Inner Circle: ‘We zijn er voor mensen die serieus willen daten’

In een openhartige LinkedIn-post vertelt ze over het proces van solliciteren als zwangere vrouw.
margriet de kroon inner circle
'Men is klaar met het eindeloze scrollen'
margriet de kroon inner circle
'Men is klaar met het eindeloze scrollen'

Margriet de Kroon is deze week gestart in haar nieuwe rol als chief marketing officer van dating-app Inner Circle. Ze heeft al veel leuke en slimme mensen bij het bedrijf ontmoet, schrijft ze in een bericht op LinkedIn. ‘En wat is er nu leuker dan de hele dag cupido te mogen spelen?’

related partner content for mobile comes here

De Kroon (34) verliet in oktober na anderhalf jaar reclamebureau Herc, waar ze managing director was. Vóór Herc werkte ze jarenlang als marketingdirecteur van recruitmentbedrijf YoungCapital. Het was haar nu duidelijk dat ze weer aan adverteerderszijde wilde werken.

In de vrij openhartige LinkedInpost schrijft De Kroon dat ze zich vlak na haar vertrek bij Herc wel enige zorgen maakte, ze bleek namelijk zwanger. Hoe zouden bedrijven reageren?, vroeg ze zich af. 'Moest ik in sollicitatiegesprekken de waarheid vertellen of gewoon mijn buik verbergen? Moest ik vlak voor mijn zwangerschapsverlof beginnen aan een nieuwe baan of juist eerst vrij nemen?'

De Kroon besloot om 'gewoon eerlijk' te zijn en in de gesprekken open kaart te spelen over haar privésituatie. Het viel haar op dat de meeste bedrijven openstonden voor het aannemen van een zwangere vrouw, zo ook bij Inner Circle. 'Er werd echt gekeken naar de lange termijn, ongeacht of ik een paar maanden met verlof ging of niet. En zo hoort het natuurlijk ook.'

Ruimdenkend

Ze sluit haar post af met een advies aan vrouwen in een soortgelijke situatie. 'Te vaak heb ik het gevoel dat vrouwen hun carrière plannen rond het krijgen van kinderen, maar doe dat alsjeblieft niet. Raak je zakelijke ambities niet uit het oog, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meeste bedrijven zijn ruimdenkender dan je denkt.' De Kroon gaat vier dagen per week aan de slag voor Inner Circle. 'Zodat ik tenminste één dag per week bij mijn zoon kan zijn als hij eenmaal geboren is.'

Serieus daten

Inner Circle is bepaald niet de enige dating-app op de liefdesmarkt. Hoe gaat De Kroon het verschil maken? 'Er is inderdaad veel concurrentie, maar mensen zijn ook klaar met de fake profielen, het eindeloze scrollen, kortom de slechte kwaliteit op de verschillende apps. Inner Circle is er voor mensen die serieus willen daten, kwaliteit over kwantiteit. Er zit zoveel in dit product en dit merk, maar mensen weten het nog niet voldoende of hebben een verkeerde perceptie, bijvoorbeeld dat de app alleen op uitnodiging en betaald toegankelijk is, en dat is niet het geval.’

Ze wil vooral ‘het verhaal’ van Inner Circle gaan vertellen, bovendien is er groeipotentie in zowel nieuwe als bestaande markten. ‘Bijvoorbeeld in Latijns-Amerika gaan we heel hard. Interessant om dat verder uit te bouwen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jennifer Delano

Wellicht is het als werknemer anders. Maar als zwangere ondernemer werd ik (vanaf het moment dat zwanger zijn niet meer te verbergen was) overal met de meest creatieve redenen eruit gegooid of niet ingehuurd.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in