Meta gaat de feestdagen in met nieuwe opties voor adverteerders.We lichten onze drie favoriete opties hier toe.
Links toevoegen
De eerste is dat adverteerders op Facebook meerdere links kunnen toevoegen aan één advertentie (zoals te zien in het voorbeeld hierboven). Dit zorgt ervoor dat mensen gemakkelijker kunnen navigeren naar de landingspagina waarin ze het meest geïnteresseerd zijn. Dit verhoogt de kans op kliks, verbetert de effectiviteit van je advertenties en vergroten de zichtbaarheid. Uiteraard hebben we een linkje over de links, klik hier.
Locatie selecteren
Meta introduceert ook een nieuwe manier voor bedrijven om advertenties te tonen aan mensen die geïnteresseerd zijn in een specifieke locatie. Stel, iemand zoekt via de socials leuke tentjes in London tijdens de kerst? Of zij of hij heeft vrienden wonen in bepaalde plaats.Of ze iemand heeft gereageerd advertenties of pagina's gerelateerd aan die stad.
Facebook zal de advertentie aan mensen met deze kenmerken laten zien. Het belooft niet alleen betere resultaten, maar ook een kostendaling van 6,7 procent per resultaat
Reminder ads
Wanneer je een herinneringadvertentie maakt, kunnen mensen op Instagram een herinnering instellen vanuit de advertentie zelf of vanuit de in-app browser van Instagram. Als ze ervoor kiezen om herinneringen te ontvangen, ontvangen ze meldingen voor en tijdens het evenement. Hier lees je meer over reminder-ads.
Voeg deze functies toe aan je advertenties om je bereik te maximaliseren en optimaal te profiteren van de feestdagen aankopen. Dit waren onze 3 favorieten! Wil jij meer weten over de andere opties die Meta lanceert voor de feestdagen? Lees dan hier verder.
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!