Met de lancering van Amazon in Nederland en de enorme groei van marketplaces zoals bol.com en Alibaba, brengt Merkle alle opgedane internationale expertise van Amerika naar Nederland en start met een marketplaces-hub.
Naast de technische integratie helpt Merkle retailers en brands bij het volledige accountmanagement, verkrijgen van data insights en het inzetten van advertenties op marketplaces zoals Amazon en bol.com. In de samenwerking met Amazon is de tool BidAZON ontwikkeld om campagne creatie te vergemakkelijken en proactief de juiste biedingen in te stellen voor het maximale resultaat.
Merkle werkt al in 10 landen, waaronder de US, UK, Duitsland en Frankrijk, zeer succesvol met Amazon samen en is een officiële Amazon partner. De internationale samenwerking met Amazon zorgt ervoor dat Merkle exclusieve trainingen krijgt en de nieuwste functionaliteiten kan testen.
De marketplaces specialisten van Merkle delen de wereldwijd opgebouwde ervaringen met elkaar ten aanzien van de inzet van technologie, best practices en learnings. Op dit moment bestaat het marketplace team uit 35 specialisten waarvan 10 in Nederland, werkzaam voor een aantal grote merken en retailers.
Ted Hartkamp, Digital Strategy Consultant bij Merkle Nederland: “Voor Nederlandse retailers en brands is Amazon een interessant kanaal om nieuwe klanten te bereiken, vooral omdat zoekopdrachten met de intentie om een product te kopen steeds meer richting marketplaces bewegen. Met de kennis en ervaring in ons nieuw samengestelde internationale team kunnen we onze klanten nog beter helpen met de strategie en technische innovaties om zo voorop te blijven lopen.”
Meer weten over marketplaces bij Merkle? Neem contact op met Ted Hartkamp.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!