Merkle Nederland begint B2B hub

'In de B2B-markt verwachten klanten de ervaring die zij ook gewend zijn als consument.'

Merkle Nederland brengt alle business-to-businessexpertise bij elkaar en begint een B2B hub. Merkle B2B moet bedrijven vooruit helpen in marketing, sales, commerce en service om digitale transformatie te versnellen. Arjen Hettinga, Gerard van den Dool en Stijn Statz leiden de nieuwe tak.

Binnen de B2B hub komen disciplines digital marketing & analytics, CRM en CX samen. Het team in Nederland gaat de Nederlandse markt bewerken voor internationale corporates. De 75 expert werken voor klanten als Microsoft, Vodafone, ASML, Stern, Midocean, CentralPoint, Youvia en Lease a bike.  

De B2B markt zit middenin een fundamentele digitale transformatie, zegt Hettinga. 'Door covid-19 is de digitalisering met zeven jaar versneld. In de B2B-markt verwachten klanten de ervaring die zij ook gewend zijn als consument. Voor de meeste bedrijven brengt dit nieuwe uitdagingen met zich mee, omdat velen nog op traditionele wijze hun business model en organisatie hebben ingericht. De B2B-markt is ook veel complexer, onder andere door de vele stakeholders die betrokken zijn bij een beslissingsproces.'

Merkle is onderdeel van dentsu.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie