S4 Capital, het bedrijf van Martin Sorrell en Mediamonks, presenteerde gisteren zijn cijfers over het derde kwartaal. Sorrell kon het niet laten even te refereren aan de start van zijn onderneming die hij toen als ‘peanut’ omschreef in relatie tot zijn oude, grote WPP. Nou, die peanut is gegroeid tot de omvang van een kokosnoot, ofwel erg hard. S4 Capital laat over het derde kwartaal laten een omzetgroei van bijna 45% zien tot € 29,3 miljoen, terwijl de brutowinst steeg met 32% tot € 20,4 miljoen.
Voor de prestaties van MediaMonks waarbij de Ebidta in het derde kwartaal stabiel bleef op 20% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Over de eerste negen maanden van 2018 was deze 25% tegen 15 % in dezelfde periode vorig jaar.
Verbreding en verdieping klantenbestand
Martin Sorrell, toonde zich verheugd dat MediaMonks aan het einde van het derde kwartaal aanhoudend een aanzienlijke groei kon blijven leveren, ‘zelfs tijdens de integratie van het bedrijf in S4 Capital‘.
Sorrell: ‘We zien nu al een verbreding en verdieping van het klantenbestand van de onderneming, resulterend in een sterke prestatie voor alle drie de pijlers van MediaMonks. Een focus op digitale inhoud, digitale mediaplanning en -inkoop en gegevens van eerste partijen, met de nadruk op "snellere, betere, goedkopere" uitvoeringen, resoneert duidelijk bij onze klanten, van alle soorten en omvang.
Sorrell zei dat hij al een aanzienlijke uitbreiding van de diensten van de groep op het gebied van digitale mediaplanning en -aankopen van plan was, met name in de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Eerder deze week meldde Adage dat S4 Capital in een biedingsoorlog is beland om MightyHive over te nemen, een van de grootste en snelst groeiende programmatic buyers’.